Název objektu | Progress-M1 11 <=Прогресс-М1 11> |
ISS-13P [=International Space Station - thirteenth Progress] | |
SSC | 28142 |
Start | 2004-01-29 11:58:08 UT, Bajkonur [=Baikonur], Sojuz-U |
Stav objektu | řízený zánik v atmosféře Země |
Zánik | 2004-06-03 10:37 UT |
Životnost | 125.944 dne, tj. 0.3448 roku |
Provozovatel | Rusko, RAKA |
Rusko, Energija | |
Výrobce | Rusko, Energija |
Kategorie | nákladní loď |
Hmotnost | 7230 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
04-01-29.4 | G | 51.66° | 88.59 min | 193 km | 245 km | Plán. CUP-M. |
04-01-29.4 | G | 51.65° | 88.73 min | 191 km | 262 km | Předběžné hodnoty. CUP-M. |
04-01-29.49 | G | 51.67° | 88.62 min | 179 km | 234 km | |
04-01-29.80 | G | 51.63° | 89.24 min | 219 km | 255 km | |
04-01-29.98 | G | 51.63° | 89.54 min | 224 km | 280 km | |
04-02-03.47 | G | 51.63° | 91.91 min | 363 km | 373 km | |
04-02-29.44 | G | 51.63° | 91.86 min | 362 km | 370 km | |
04-03-03.50 | G | 51.63° | 91.93 min | 362 km | 377 km | |
04-03-24.42 | G | 51.63° | 91.88 min | 360 km | 374 km | |
04-04-14.39 | G | 51.63° | 91.82 min | 357 km | 371 km | |
04-05-05.48 | G | 51.63° | 91.77 min | 354 km | 369 km | |
04-05-19.30 | G | 51.63° | 91.83 min | 360 km | 368 km | |
04-05-24.96 | G | 51.63° | 91.40 min | 322 km | 365 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Nákladní kosmická loď. Výrobcem a provozovatelem je AO RKK Energija im. S. P. Koroljova <=АО РКК Энергия им. С. П. Королёва>, Koroljov (dř. Kaliningrad), Moskovskaja obl. (Rusko).
Kosmická loď typu Progress-M1 <=Прогресс-М1> (typové označení 11F615A55 <=11Ф615А55>, model 7K-TGM1 <=7К-ТГМ1>, výr. č. 260) o celkové délce 7 m a max. průměru 2.72 m sestává ze tří částí: nákladní sekce GO [=gruzovoj otsek] <=ГО [=грузовой отсек]>, sekce pro dopravu kapalných pohonných látek OKD [=otsek komponentov dozapravky] <=ОКД [=отсек компонентов дозаправкы]> a přístrojové sekce PAO [=priborno-agregatnyj otsek] <=ПАО [=приборно-агрегатный отсек]>.
Sekce GO <=ГО> ogiválního tvaru o průměru 2.2 m, délce 3.15 m včetně stykovacího zařízení a vnitřním hermetizovaném prostoru 6.6 m3 slouží k uložení kusového nákladu, dopravovaného na kosmickou stanici. V přední části se nachází průlez uzavřený hermetickým poklopem a zakončený stykovacím uzlem SSVP [=sistema stykovki i vnutrennogo perechoda] <=ССВП [=система стыковки и внутренного перехода]> s aktivním stykovacím zařízením ASA [=aktivnyj stykovočnyj aggregat] <=АСА [=активный стыковочный аггрегат]> s naváděcí tyčí SŠ [=stykovočnaja štanga] <=СШ [=стыковочная штанга]>. Na obvodu příruby jsou umístěny spojky pro propojení potrubí pro přečerpávání paliva a okysličovadla, vzduchu pro klimatizační systémy stanice, vody a elektrické konektory. Vně sekce GO <=ГО> je umístěna parabolická anténa setkávacího radiolokátoru systému "Kurs-MM" <=Курс-ММ>. V nehermetizované sekci OKD <=ОКД> tvaru komolého kužele o max. průměru 2.1 m a délce 1. m jsou umístěny 4 nádrže s palivem a 4 nádrže s okysličovadlem systému SD8 [=sistema dozapravki 8 bakov] <=СД8 [=система дозаправки 8 баков]> s maximální kapacitou 1950 kg, na obvodu pláště pak tlakové láhve s kyslíkem a vzduchem s maximální kapacitou 40 kg. Sekce PAO <=ПАО> válcového tvaru o max. průměru 2.72 m a délce 3.1 m nese ve své válcové hermetizované části o průměru 2.1 m a délce 1.1 m mj. tyto systémy:
Loď je určena k samostatným letům v trvání přibližně jednoho týdne; po připojení ke stanici v zakonzervovaném stavu má životnost přibližně šest měsíců.
Na palubě je náklad v celkové hmotnosti 2408 kg pro další provoz stanice ISS (1998-067A) a to zejména:
Datum | Událost |
---|---|
2004-01-29 |
11:58:08 UT: Vzlet6.
12:06:54 UT: Navedení na výchozí dráhu. 12:06:57 UT: Oddělení nákladní lodi od 3. st. rakety. 15:33:16 UT: První část první dvouimpulsní korekce dráhy (t=30 s, Δv=11.4 m/s). Druhá část první dvouimpulsní korekce dráhy (t=16.7 s, Δv=6.2 m/s). |
2001-01-30 | 12:42:16 UT: /Plán/ Druhá korekce dráhy (t=6.3 s, Δv=2.0 m/s). |
2004-01-31 | 13:13:11 UT: Připojení nákladní lodi ke komplexu ISS (1998-067A). |
2004-01-31 až 2004-05-24 | Nákladní loď součástí komplexu ISS (1998-067A). |
2004-05-24 | 09:19:29 UT: Odlet nákladní lodi od komplexu ISS (1998-067A). |
2004-05-25 až 2004-06-03 |
Pozorování Země televizním systémem Klest-M
<=Клест-М>.
Zkoušky systémů nákladní lodi v autonomním letu. |
2004-06-03 |
09:50 UT: Brzdicí manévr.
Kolem 10:37 UT: Nákladní loď řízeně zanikla v atmosféře nad jižním Pacifikem. |
Datum poslední úpravy: 2007-09-12 10:38:06 UT |
|
|
© 2007 - Antonín Vítek |