Název objektu | Progress-M1 1 <=Прогресс-М1 1> |
SSC | 26067 |
Start | 2000-02-01 06:47:23.310 UT, Bajkonur [=Baikonur], Sojuz-U |
Stav objektu | řízeně zanikla v atmosféře |
Zánik | 2000-04-26.8 |
Životnost | 85.5 dne, tj. 0.23 roku |
Provozovatel | Rusko, RKA |
Rusko, Energija | |
Výrobce | Rusko, Energija |
Kategorie | nákladní loď |
Hmotnost | 7290 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
00-02-01.29 | G | 51.64° | 88.54 min | 193 km | 239 km | KIAM. |
00-02-01.46 | G | 51.63° | 88.95 min | 210 km | 235 km | |
00-02-01.65 | G | 51.65° | 89.18 min | 232 km | 236 km | |
00-02-04.20 | G | 51.65° | 90.72 min | 299 km | 321 km | |
00-02-05.84 | G | 51.65° | 90.75 min | 302 km | 320 km | |
00-02-07.91 | G | 51.65° | 91.01 min | 320 km | 329 km | |
00-02-12.10 | G | 51.65° | 91.57 min | 349 km | 354 km | |
00-02-26.84 | G | 51.65° | 91.48 min | 344 km | 351 km | |
00-03-08.94 | G | 51.65° | 91.39 min | 340 km | 346 km | |
00-03-14.84 | G | 51.65° | 91.34 min | 337 km | 343 km | |
00-03-22.89 | G | 51.65° | 91.27 min | 335 km | 339 km | |
00-03-29.85 | G | 51.65° | 91.20 min | 332 km | 335 km | |
00-04-06.06 | G | 51.65° | 91.11 min | 328 km | 330 km | |
00-04-12.76 | G | 51.65° | 91.14 min | 325 km | 336 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Nákladní kosmická loď. Navrhla a zkonstruovala ji konstrukční kancelář Golovnoje kontruktorskoje bjuro (GKB) <=Головное контрукторское бюро (ГКБ)>, součást koncernu OAO RKK Energija im. S. P. Koroljova <=ОАО РКК Энергия им. С. П. Королёва>, Koroljov, Moskovskaja obl. (Rusko). Výrobcem je firma ZAO [=Zakrytoje akcionernoje obščestvo] Zavod eksperimental'nogo mašinostrojenija (ZEM) <=ЗАО [=Закрытое акционерное общество] Завод экспериментального машиностроения (ЗЕМ)>, součást koncernu RKK Energija im. S. P. Koroljova <=РКК Энергия им. С. П. Королёва>, Koroljov (dř. Kaliningrad), Moskovskaja obl. (Rusko). Provozovatelem je Central'nyj naučno-issledovatel'skij institut mašinostrojenija (CNIIMaš) <=Центральный научно-исследовательский институт машиностроения (ЦНИИМаш)>, Koroljov, Moskovskaja obl. (Rusko) pro organizaci Rossijskoje aviacionno-kosmičeskoje agentstvo (Rosaviakosmos alias RAKA) <=Российское авиационно-космическое агентство (Росавиакосмос alias РАКА)> (nyní FKA), Moskva (Rusko).
Kosmická loď typu Progress-M1 <=Прогресс-М1> (typové označení 11F615A55 <=11Ф615А55>, model 7K-TGM1 <=7К-ТГМ1>, výr. č. 250) o celkové délce 7 m a max. průměru 2.72 m sestává ze tří částí:
V nehermetizované sekci OKD <=ОКД> tvaru komolého kužele o max. průměru 2.1 m a délce 1. m jsou umístěny 4 nádrže s palivem a 4 nádrže s okysličovadlem systému SD8 [=sistema dozapravki 8 bakov] <=СД8 [=система дозаправки 8 баков]> s maximální kapacitou 1950 kg, na obvodu pláště pak tlakové láhve s kyslíkem a vzduchem s maximální kapacitou 40 kg.
Sekce PAO <=ПАО> válcového tvaru o maximálním průměru 2.72 m a délce 3.1 m nese ve své válcové hermetizované části o průměru 2.1 m a délce 1.1 m mj. tyto systémy:
Loď je určena k samostatným letům v trvání přibližně jednoho týdne; po připojení ke stanici v zakonzervovaném stavu má životnost přibližně šest měsíců.
V nákladní sekci GO byl umístěn následující náklad6 o celkové hmotnosti 550.7 kg:
Předchozí nákladní lodí této řady jiného typu je Progress-M 42 (1999-038A), další je Progress-M1 2 (2000-021A).
Datum | Událost |
---|---|
2000-02-01 |
06:56:12,8 UT: Nákladní loď se oddělila od 3. st. nosné
rakety.
10:62:05 UT: Korekce dráhy motorem SKD (Δv=14.81 m/s). 11:16:33 UT: Korekce dráhy motorem SKD (Δv=4.97 m/s). |
2000-02-02 | 07:38:17 UT: Korekce dráhy motorem SKD (t=3 s, Δv=1.23 m/s). |
2000-02-03 | 08:02:28 UT: Loď řízena systémem "Kurz" se automaticky připojila k uzlu +X (Kvant-1) komplexu Mir. |
2000-02-03 až 2000-04-26 | Součást komplexu Mir (1986-017A). |
2000-04-26 |
16:32:43 UT: Nákladní loď se oddělila od komplexu Mir7,8,9.
19:26:03 UT: Brzdicím manévrem byla navedena do atmosféry Země. |
Datum poslední úpravy: 2009-04-10 20:01:29 UT |
|
|
© 2009 - Antonín Vítek |