Název objektu | Progress-M1 2 <=Прогресс-М1 2> |
SSC | 26301 |
Start | 2000-04-25 20:08 UT, Bajkonur [=Baikonur], Sojuz-U |
Stav objektu | řízeně zanikla v atmosféře |
Zánik | 2000-10-24 |
Životnost | 181 den, tj. 0.50 roku |
Provozovatel | Rusko, RKA |
Rusko, Energija | |
Výrobce | Rusko, Energija |
Kategorie | nákladní loď |
Hmotnost | 7150 kg |
Poznámka | Původně byl oznámen řízený zánik 2000-10-16 |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
00-04-26.14 | G | 51.65° | 89.41 min | 237 km | 254 km | |
00-04-28.70 | G | 51.65° | 91.12 min | 328 km | 331 km | |
00-05-01.68 | G | 51.65° | 91.68 min | 352 km | 362 km | |
00-05-03.91 | G | 51.65° | 91.97 min | 358 km | 384 km | |
00-05-09.79 | G | 51.65° | 92.06 min | 368 km | 384 km | |
00-05-27.80 | G | 51.65° | 91.98 min | 363 km | 381 km | |
00-06-13.90 | G | 51.65° | 91.92 min | 360 km | 378 km | |
00-06-27.87 | G | 51.65° | 91.86 min | 357 km | 375 km | |
00-07-11.95 | G | 51.65° | 91.81 min | 355 km | 372 km | |
00-07-22.91 | G | 51.65° | 91.75 min | 352 km | 369 km | |
00-08-02.47 | G | 51.65° | 91.69 min | 349 km | 366 km | |
00-08-16.53 | G | 51.65° | 91.61 min | 345 km | 362 km | |
00-08-30.00 | G | 51.65° | 91.55 min | 342 km | 359 km | |
00-10-22.51 | G | 51.65° | 91.13 min | 325 km | 335 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Nákladní kosmická loď. Navrhla a zkonstruovala ji konstrukční kancelář Golovnoje kontruktorskoje bjuro (GKB) <=Головное контрукторское бюро (ГКБ)>, součást koncernu OAO RKK Energija im. S. P. Koroljova <=ОАО РКК Энергия им. С. П. Королёва>, Koroljov, Moskovskaja obl. (Rusko). Výrobcem je firma ZAO [=Zakrytoje akcionernoje obščestvo] Zavod eksperimental'nogo mašinostrojenija (ZEM) <=ЗАО [=Закрытое акционерное общество] Завод экспериментального машиностроения (ЗЕМ)>, součást koncernu RKK Energija im. S. P. Koroljova <=РКК Энергия им. С. П. Королёва>, Koroljov (dř. Kaliningrad), Moskovskaja obl. (Rusko). Provozovatelem je Central'nyj naučno-issledovatel'skij institut mašinostrojenija (CNIIMaš) <=Центральный научно-исследовательский институт машиностроения (ЦНИИМаш)>, Koroljov, Moskovskaja obl. (Rusko) pro organizaci Rossijskoje aviacionno-kosmičeskoje agentstvo (Rosaviakosmos alias RAKA) <=Российское авиационно-космическое агентство (Росавиакосмос alias РАКА)> (nyní FKA), Moskva (Rusko).
Kosmická loď typu Progress-M1 <=Прогресс-М1> (typové označení 11F615A55 <=11Ф615А55>, model 7K-TGM1 <=7К-ТГМ1>, výr. č. 252?) o celkové délce 7 m a max. průměru 2.72 m sestává ze tří částí:
V nehermetizované sekci OKD <=ОКД> tvaru komolého kužele o max. průměru 2.1 m a délce 1. m jsou umístěny 4 nádrže s palivem a 4 nádrže s okysličovadlem systému SD8 [=sistema dozapravki 8 bakov] <=СД8 [=система дозаправки 8 баков]> s maximální kapacitou 1950 kg, na obvodu pláště pak tlakové láhve s kyslíkem a vzduchem s maximální kapacitou 40 kg.
Sekce PAO <=ПАО> válcového tvaru o maximálním průměru 2.72 m a délce 3.1 m nese ve své válcové hermetizované části o průměru 2.1 m a délce 1.1 m mj. tyto systémy:
Loď je určena k samostatným letům v trvání přibližně jednoho týdne; po připojení ke stanici v zakonzervovaném stavu má životnost přibližně šest měsíců.
Celková hmotnost nákladu činila 2037 kg.
Předchozí nákladní lodí této řady je Progress-M1 1 (2000-005A), další je Progress-M1 3 (2000-044A).
Datum | Událost |
---|---|
2000-04-25 |
20:08:02 UT: Vzlet4,7.
20:17 UT: Navedení na oběžnou dráhu a oddělení lodi od 3. st. rakety. |
2000-04-27 | 21:28:47 UT: Nákladní loď se připojila k uzlu +X (Kvant-1) komplexu Mir6,7. |
2000-04-27 až 2000-10-15 | Součást komplexu Mir (1986-017A). |
2000-10-15 | 18:06 UT: Nákladní loď se oddělila8,9 od komplexu Mir. |
2000-10-24 | Nákladní loď byla navedena do atmosféry nad Tichým oceánem, kde zanikla. |
Datum poslední úpravy: 2009-04-10 20:01:31 UT |
|
|
© 2009 - Antonín Vítek |