Název objektu | Kosmos 111 <=Космос 111> |
SSC | 2093 |
Start | 1966-03-01 11:02 UT ?, Bajkonur [=Baikonur], Molnija-M |
Stav objektu | zanikl v atmosféře |
Zánik | 1966-03-03.07 |
Životnost | 1.61 dne, tj. 0.00 roku |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | měsíční sonda |
Hmotnost | 6540 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
66-03-01.8 | G | 51.84° | 88.19 min | 182 km | 194 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Vědecká družice Měsíce. Postavilo ji a provozuje Central'noje konstruktorskoje bjuro eksperimental'nogo mašinostrojenija (CKBEM) <=Центральное конструкторское бюро экспериментального машиностроения (ЦКБЕМ)> (dř. OKB-1 <=ОКБ-1>, nyní OAO RKK Energija im. S. P. Koroljova <=ОАО РКК Энергия им. С. П. Королёва>), Kaliningrad (nyní Koroljov), Moskovskaja obl., RSFSR (SSSR).
Tříose stabilizovaná sonda typu E-6S (výr. č. No. 204) určená k průzkumu Měsíce. Základem konstrukce sondy je kulová nádrž s okysličovadlem, na ní je umístěna toroidální nádrž s palivem a raketový motor. Pro udržení správného směru vektoru tahu u brzdícího motoru KTDU-5A [=korrektirujuščetormoznaja dvigatel'naja ustanovka] na hypergolické KPL o tahu 45.5 kN se používají tři malé řídící motory a soustava gyroskopů. Systém orientace a stabilizace využívá motorů se stlačeným dusíkem, jako orientační body se používají Slunce, Měsíc a Země. Na opačné straně služební částí je válcová přetlaková schránka s řídicí elektronikou. Na přístrojovém úseku je v hermetickém válcovém pouzdru o hmotnosti 240 kg a rozměrech přibližně 0.9×1.5 m umístěna vědecká aparatura:
Datum | Událost |
---|---|
1966-03-01 | Selhal řídicí systém 3. st. nosné rakety (osa rotace). Proto nebyl dán povel k restartu a celá sestava zůstala na parkovací dráze. |
Datum poslední úpravy: 2011-05-14 16:28:12 UT |
|
|
© 2011 - František Martinek, Antonín Vítek |