Výrobce | SSSR, NPO Energija |
Provozovatelé | SSSR, NPO Energija |
Zahájení | 1987 |
Ukončení | 1988 |
Počet stupňů | 2 |
Délka | 58.7 m |
Max. průměr | 16.1 m |
16.7 m (s pouzdry padákového systému) | |
Hmotnost | 2 398 000 kg |
Název stupně | 1.stupeň | Označení motoru | RD-170 | |
---|---|---|---|---|
Výrobce | SSSR, NPO Južnoje | Výrobce | SSSR, NPO Energomaš, Chimki | |
Délka | 39.8 m | Počet komor | 4 | |
Max. průměr | 3.9 m | Pohonné látky | KPL skladovatelné, kryogenní | |
4.2 m (s pouzdry padákového systému) | Doprava KPL | turbočerpadlem | ||
Vzletová hm. | 4×382 000 kg | Palivo | raketový petrolej | |
Prázdná hm. | 4×34 500 kg | Okysličovadlo | kapalný kyslík | |
Hmotnost PL | 4×347 500 kg | Tah | 7259 kN (hladina moře) | |
Počet motorů | 4×RD-170 | 7911 kN (vakuum) | ||
Doba činnosti | 145 s | Spec. impuls | 3032 N.s/kg (hladina moře) | |
3304 N.s/kg (vakuum) | ||||
Tlak | 24,517 MPa | |||
Restart | ne | |||
Název stupně | 2.stupeň | Označení motoru | RD-0120 | |
---|---|---|---|---|
Výrobce | SSSR, ? | Výrobce | SSSR, KB Chimavtomatika, Voroněž | |
Délka | 58.7 m | Počet komor | 1 | |
Max. průměr | 7.8 m | Pohonné látky | KPL kryogenní | |
Vzletová hm. | 870 000 kg | Doprava KPL | turbočerpadlem | |
Prázdná hm. | 48 000 kg | Palivo | kapalný vodík | |
Hmotnost PL | 822 000 kg | Okysličovadlo | kapalný kyslík | |
Počet motorů | 4×RD-0120 | Tah | 1567 kN (hladina moře) | |
Doba činnosti | 480 s | 1962 kN (vakuum) | ||
Spec. impuls | 3586 N.s/kg (hladina moře) | |||
4490 N.s/kg (vakuum) | ||||
Tlak | 15 MPa | |||
Restart | ne | |||
Kosmodrom | Typ dráhy | Nosnost [kg] |
---|---|---|
Bajkonur [=Baikonur] | nízká (LEO) | 88 000 - 100 000 kg (je nutno započítat i nákladové pouzdro) |
Kosmodrom | Počet startů | Období | Pozn. | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Celkem | Úspěšné | Neúspěšné | Od roku | Do roku | ||
Bajkonur [=Baikonur] | 2 | 1 | 1 | 1987 | 1988 | Nepokračuje |
Celkem | 2 | 1 | 1 | 1987 | 1988 | Nepokračuje |
Kurzívou jsou vyznačeny údaje vypočítané nebo odhadnuté.
Datum poslední úpravy: 2005-05-17 | © 2005 - Michal Václavík |