Název objektu | Kosmos 2349 <=Космос 2349> |
SSC | 25167 |
Start | 1998-02-17 10:35:00 UT, Bajkonur [=Baikonur], Sojuz-U |
Stav objektu | přistál na Zemi |
Přistání | 1998-04-01.99, Kazachstán |
Životnost | 43.55 dne, tj. 0.12 roku |
Provozovatel | Rusko, MO RF |
Výrobce | Rusko, CSKB Progress |
Kategorie | vojenská kartografická družice |
Hmotnost | 6600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
98-02-17.81 | G | 70.37° | 89.12 min | 195 km | 268 km | |
98-02-18.12 | G | 70.37° | 89.65 min | 228 km | 286 km | |
98-02-18.30 | G | 70.37° | 89.41 min | 212 km | 278 km | |
98-03-20.60 | G | 70.36° | 89.36 min | 203 km | 283 km | |
98-03-22.84 | G | 70.34° | 89.73 min | 218 km | 304 km | |
98-03-22.93 | G | 70.36° | 89.42 min | 213 km | 279 km | |
98-03-27.25 | G | 70.36° | 89.36 min | 211 km | 274 km | |
98-03-29.75 | G | 70.39° | 90.02 min | 219 km | 332 km | |
98-03-29.79 | G | 70.36° | 89.94 min | 211 km | 331 km | |
98-04-02.92 | G | 70.36° | 89.89 min | 212 km | 327 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Fotoprůzkumná družice 4. generace. Zkonstruovalo a postavilo ji GNPRKC Central'noje specializirovannoje konstruktorskoje bjuro (CSKB) "Progress" <=ГНПРКЦ Центральное специализированное конструкторское бюро (ЦСКБ) "Прогресс">, Samara (dř. Kujbyšev), Samarskaja obl. (Rusko). Provozovatelem je Ministerstvo oborony Rossijskoj federacii (MO RF) <=Министерство обороны Российской федерации (Минобор РФ)>, Moskva (Rusko).
Družice typu Jantar'-1KFT alias Kometa (typové označení 11F660) je určena pro pořizování přehledových snímků pro kartografické účely. Je kuželovitého tvaru o celkové délce 6.30 m a max. průměru 2.70 m. Sestává z návratového modulu OSA [=otsek special'noj apparatury], přístrojového modulu PO [=pribornyj otsek] a motorového modulu AO [=aggregatnyj otsek]. Družice je vybavena párem panelů slunečních baterií s rozpětím 11 m připojených k AO. V návratovém modulu jsou umístěny: - topografická kamera KT-350 [=kamera topografičeskaja] s ohniskovou dálkou 350 mm a rozlišením 10 m (rozměr oblasti 200×300 km);
V motorovém modulu AO je mnohonásobně restartovatelný motor KTD [=korrektirujušče-tormoznoj dvigatel'] typu 11D430 o tahu 2.7 až 3.3 kN s přetlakovou dodávkou KPL (asym. dimetylhydrazin a oxid dusičitý), sloužící jak ke korekcím oběžné dráhy, tak pro zahájení přistávacího manévru. Pro drobné korekce a řízení polohy sloužil systém URD-I [=upravljajuščie raketnyje dvigateli] po 2 motorech typu 11D431 o tahu 5.88 N ve 4 blocích a systém URD-II se 4 bloky po jednom motoru typu 11D446 o tahu 52 N a jednom 11D428 o tahu 110 N. V AO jsou dále umístěny akumulátorové baterie a na jeho bocích radiátory klimatizačního systému.
V přístrojovém modulu PO je umístěna většina elektroniky, zejména:
Pro případ nezdařeného přistání je družice vybavena autodestrukční náloží.
Maximální aktivní životnost je 45 dní.
V rámci projektu SPIN-2 [=Space Information-2 metre] pořizovala snímky zemského povrchu, zejména jihovýchodní části USA a hlavních populačních center na Zemi s rozlišením 2 m v rámci spolupráce mezi firmami Sovinformsputnik, Moskva (Rusko) a Aerial Images, Inc. (USA). Získaný materiál bude použit pro vytvoření digitálního atlasu, který bude přístupný na URL http://www.terraserver.com. Jedná se o společný projekt firem Aerial Images, Digital Equipment Co. (DEC), Eastman Kodak Co., Rochester, NY (USA), Microsoft a Sovinformsputnik.
Start původně plánovaný na konec roku 1997 byl odložen pro potíže s vybavením družice.
Předchozí družice tohoto typu se nedostala 1996-05-14 v důsledku havárie nosné rakety na oběžnou dráhu.
Datum | Událost |
---|---|
1998-04-02 | Podle výpočtu P. S. Clarka pravděpodobně přistál několik minut před půlnocí. |
Datum poslední úpravy: 2011-12-24 20:17:12 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |