Název objektu | Molnija-3 45 <=Молния-3 45> |
SSC | 22729 |
Start | 1993-08-04 00:52:00 UT, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-ML |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Rusko, MS RF |
Výrobce | Rusko, NPO PM |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1890 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
93-08-04.09 | G | 62.90° | 698.69 min | 388 km | 39020 km | |
93-08-05.06 | G | 62.77° | 697.12 min | 312 km | 39019 km | |
93-08-10.45 | G | 62.82° | 717.48 min | 412 km | 39928 km | |
93-08-19.91 | G | 62.86° | 717.75 min | 430 km | 39923 km | |
96-08-22.00 | G | 63.15° | 717.65 min | 1464 km | 38884 km | |
96-10-18.81 | G | 63.21° | 717.94 min | 1452 km | 38911 km | |
97-06-06.11 | G | 63.43° | 717.67 min | 1341 km | 39008 km | |
97-07-17.97 | G | 63.50° | 717.92 min | 1322 km | 39040 km | |
98-01-01.96 | G | 63.73° | 717.82 min | 1241 km | 39115 km | |
98-05-21.54 | G | 63.94° | 717.64 min | 1200 km | 39148 km | |
98-06-25.92 | G | 63.98° | 717.80 min | 1201 km | 39155 km | |
98-12-10.90 | G | 64.20° | 717.74 min | 1196 km | 39157 km | |
99-04-12.02 | G | 64.32° | 717.91 min | 1229 km | 39132 km | |
00-01-21.66 | G | 64.49° | 718.06 min | 1414 km | 38955 km | |
00-03-02.56 | G | 64.48° | 718.22 min | 1458 km | 38918 km | |
00-03-30.30 | G | 64.49° | 718.37 min | 1480 km | 38904 km | |
00-04-27.93 | G | 64.48° | 718.58 min | 1514 km | 38880 km | |
00-05-18.39 | G | 64.47° | 718.77 min | 1539 km | 38865 km | |
00-06-08.36 | G | 64.48° | 718.97 min | 1562 km | 38851 km | |
00-06-29.33 | G | 64.47° | 719.15 min | 1585 km | 38837 km | |
00-11-06.16 | G | 64.50° | 718.56 min | 1739 km | 38655 km | |
01-01-04.02 | G | 64.52° | 718.20 min | 1814 km | 38562 km | |
02-01-18.49 | G | 64.52° | 718.40 min | 2317 km | 38069 km | |
02-02-13.43 | G | 64.47° | 718.58 min | 2347 km | 38047 km | |
02-03-07.39 | G | 64.47° | 718.75 min | 2376 km | 38027 km | |
02-03-28.36 | G | 64.43° | 718.92 min | 2408 km | 38003 km | |
02-04-17.33 | G | 64.45° | 719.08 min | 2425 km | 37994 km | |
02-05-23.29 | G | 64.42° | 719.23 min | 2462 km | 37964 km | |
02-08-01.20 | G | 64.45° | 718.86 min | 2526 km | 37882 km | |
02-09-23.10 | G | 64.46° | 718.46 min | 2565 km | 37823 km | |
02-12-18.39 | G | 64.47° | 718.09 min | 2619 km | 37751 km | |
04-05-13.37 | G | 64.50° | 717.71 min | 2458 km | 37894 km | |
05-01-08.42 | G | 64.60° | 716.44 min | 2131 km | 38158 km | |
05-02-21.21 | G | 64.58° | 716.59 min | 2057 km | 38239 km | |
05-03-12.12 | G | 64.57° | 716.74 min | 2029 km | 38274 km | |
05-03-29.04 | G | 64.56° | 716.89 min | 2001 km | 38310 km | |
05-04-14.97 | G | 64.54° | 717.04 min | 1973 km | 38345 km | |
05-05-02.90 | G | 64.53° | 717.19 min | 1943 km | 38382 km | |
05-05-22.82 | G | 64.51° | 717.34 min | 1910 km | 38423 km | |
05-06-17.73 | G | 64.49° | 717.50 min | 1864 km | 38477 km | |
05-07-25.10 | G | 64.47° | 717.69 min | 1801 km | 38549 km | |
05-08-27.00 | G | 64.45° | 717.84 min | 1749 km | 38609 km | |
05-09-27.41 | G | 64.44° | 717.99 min | 1698 km | 38667 km | |
05-10-26.33 | G | 64.40° | 718.14 min | 1657 km | 38715 km | |
05-11-21.27 | G | 64.39° | 718.31 min | 1600 km | 38781 km | |
05-12-10.22 | G | 64.37° | 718.46 min | 1568 km | 38820 km | |
05-12-27.19 | G | 64.36° | 718.61 min | 1540 km | 38856 km | |
06-01-12.16 | G | 64.34° | 718.76 min | 1514 km | 38890 km | |
06-01-27.14 | G | 64.33° | 718.91 min | 1489 km | 38921 km | |
06-02-13.11 | G | 64.31° | 719.06 min | 1462 km | 38956 km | |
06-03-07.09 | G | 64.29° | 719.21 min | 1427 km | 38998 km | |
06-05-22.99 | G | 64.28° | 718.85 min | 1300 km | 39107 km | |
06-06-29.92 | G | 64.27° | 718.48 min | 1245 km | 39144 km | |
06-08-18.80 | G | 64.27° | 718.10 min | 1170 km | 39201 km | |
06-10-23.11 | G | 64.26° | 717.74 min | 1084 km | 39269 km | |
06-12-24.90 | G | 64.25° | 717.38 min | 1002 km | 39333 km | |
07-02-09.22 | G | 64.25° | 717.00 min | 949 km | 39367 km | |
07-03-16.07 | G | 64.26° | 716.64 min | 907 km | 39391 km | |
07-04-23.87 | G | 64.26° | 716.28 min | 864 km | 39417 km | |
07-06-14.61 | G | 64.19° | 716.43 min | 821 km | 39467 km | |
07-06-30.53 | G | 64.16° | 716.58 min | 808 km | 39488 km | |
07-07-13.47 | G | 64.14° | 716.73 min | 798 km | 39505 km | |
07-07-27.41 | G | 64.12° | 716.88 min | 785 km | 39526 km | |
07-08-09.35 | G | 64.10° | 717.03 min | 775 km | 39543 km | |
07-08-24.29 | G | 64.06° | 717.18 min | 759 km | 39566 km | |
07-09-09.23 | G | 64.04° | 717.33 min | 748 km | 39584 km | |
07-11-10.02 | G | 63.86° | 717.79 min | 704 km | 39651 km | |
07-11-29.96 | G | 63.83° | 717.94 min | 694 km | 39668 km | |
07-12-18.91 | G | 63.79° | 718.09 min | 685 km | 39685 km | |
08-01-05.86 | G | 63.77° | 718.24 min | 673 km | 39704 km | |
08-01-19.83 | G | 63.73° | 718.39 min | 666 km | 39719 km | |
08-02-03.80 | G | 63.68° | 718.54 min | 657 km | 39735 km | |
08-02-15.77 | G | 63.66° | 718.69 min | 652 km | 39747 km | |
08-03-17.73 | G | 63.56° | 719.04 min | 638 km | 39779 km | |
08-04-05.70 | G | 63.50° | 719.19 min | 633 km | 39791 km | |
08-06-20.61 | G | 63.39° | 718.83 min | 611 km | 39796 km | |
08-07-26.54 | G | 63.28° | 718.42 min | 599 km | 39787 km | |
08-09-03.45 | G | 63.22° | 718.06 min | 594 km | 39775 km | |
08-10-21.80 | G | 63.14° | 717.70 min | 606 km | 39745 km | |
08-12-08.14 | G | 63.06° | 717.34 min | 599 km | 39734 km | |
09-01-15.99 | G | 62.99° | 716.98 min | 605 km | 39710 km | |
09-02-16.84 | G | 62.97° | 716.62 min | 613 km | 39685 km | |
09-03-24.67 | G | 62.91° | 716.26 min | 624 km | 39656 km | |
09-05-17.38 | G | 62.78° | 716.41 min | 647 km | 39640 km | |
09-06-01.31 | G | 62.74° | 716.56 min | 654 km | 39641 km | |
09-06-15.25 | G | 62.70° | 716.71 min | 659 km | 39643 km | |
09-06-28.19 | G | 62.66° | 716.86 min | 666 km | 39643 km | |
09-07-11.13 | G | 62.62° | 717.01 min | 671 km | 39645 km | |
09-07-26.07 | G | 62.54° | 717.16 min | 669 km | 39655 km | |
09-08-12.01 | G | 62.50° | 717.31 min | 691 km | 39641 km | |
09-08-31.93 | G | 62.45° | 717.47 min | 704 km | 39635 km | |
09-09-21.86 | G | 62.41° | 717.62 min | 718 km | 39628 km | |
09-10-14.79 | G | 62.35° | 717.77 min | 732 km | 39622 km | |
09-11-05.72 | G | 62.32° | 717.92 min | 746 km | 39615 km | |
09-11-26.66 | G | 62.26° | 718.07 min | 758 km | 39611 km | |
09-12-17.61 | G | 62.15° | 718.22 min | 762 km | 39615 km | |
10-01-02.57 | G | 62.17° | 718.37 min | 772 km | 39612 km | |
10-01-07.56 | G | 78.98° | 718.26 min | 549 km | 39829 km | |
10-01-07.56 | G | 62.16° | 718.42 min | 777 km | 39609 km | |
10-01-14.54 | G | 78.97° | 718.34 min | 773 km | 39610 km | |
10-01-15.54 | G | 62.16° | 718.50 min | 785 km | 39605 km | |
10-01-21.53 | G | 78.97° | 718.42 min | 797 km | 39589 km | |
10-01-22.53 | G | 62.22° | 718.57 min | 805 km | 39589 km | |
10-02-04.50 | G | 62.11° | 718.72 min | 796 km | 39605 km | |
10-02-17.48 | G | 62.10° | 718.87 min | 815 km | 39594 km | |
10-03-03.46 | G | 62.07° | 719.02 min | 823 km | 39594 km | |
10-03-21.43 | G | 62.04° | 719.18 min | 834 km | 39589 km | |
10-06-13.33 | G | 61.98° | 718.82 min | 875 km | 39531 km | |
10-07-16.27 | G | 61.98° | 718.46 min | 889 km | 39499 km | |
10-08-26.17 | G | 61.96° | 718.10 min | 903 km | 39467 km | |
10-10-18.51 | G | 61.96° | 717.74 min | 916 km | 39437 km | |
10-12-10.83 | G | 61.97° | 717.38 min | 928 km | 39406 km | |
11-01-19.68 | G | 62.02° | 717.02 min | 928 km | 39390 km | |
11-01-31.63 | G | 61.76° | 716.90 min | 938 km | 39373 km | |
11-02-01.62 | G | 62.03° | 716.89 min | 929 km | 39382 km | |
11-03-06.47 | G | 62.03° | 716.53 min | 923 km | 39371 km | |
11-06-13.97 | G | 62.01° | 716.68 min | 897 km | 39404 km | |
11-06-26.91 | G | 61.97° | 716.83 min | 887 km | 39421 km | |
11-07-10.85 | G | 61.98° | 716.98 min | 886 km | 39430 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji DP VO (Deržavne pidpryjemstvo Vyrobnyče Ob'jednannja) Pivdennyj mašynobudivnyj zavod im. O. M. Makarova {=Jižní strojírenský závod} <=ДП ВО (Державне підприємство Виробниче Об'єднанне) Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова>, Dnipropetrovs'k, Dnipropetrovskaja obl., (Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Železnogorsk (dř. Krasnojarsk-26), Krasnojarskij kraj (Rusko). Provozovatelem je Ministerstvo po svjazi i informatizacii Rossijskoj federacii <=Министерство по связи и информатизации> (nyní Ministerstvo svjazi i massovych kommunikacij), Moskva (Rusko).
Družice typu Molnija-3 má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 4.2 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujících maximálně 700 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný a ochlazovaný cirkulující kapalinou. Tříose stabilizovaná družice je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu C (4/6 GHz, šířka pásma 50 MHz, EIRP 35 dBW) se třemi permaktronovými zesilovači o výkonu po 30 W. Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí systému ORBITA a slouží především pro vnitrostátní distribuci televizního signálu i pro potřeby mezinárodní organizace Intersputnik. Je využívána též jako technický prostředek horké linky mezi Kremlem a Bílým domem. Částečně je využívána i pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-3 44 (1993-025A), další je Molnija-3 46 (1994-051A).
Datum | Událost |
---|---|
1993-08-04 |
00:52:00 UT: Vzlet.
Navedena na předběžnou eliptickou dráhu. Po korekcích se pohybovala po synchronní dráze, na které vykoná dva oběhy za hvězdný den. |
Datum poslední úpravy: 2011-07-17 21:05:24 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |