Název objektu | Progress-M 17 <=Прогресс-М 17> |
SSC | 22588 |
Start | 1993-03-31 03:34:13 UT, Bajkonur [=Baikonur], Sojuz-U2 |
Stav objektu | řízeně zanikl v atmosféře |
Zánik | 1994-03-03 |
Životnost | 337 dní, tj. 0.92 roku |
Provozovatel | Rusko, RKA |
Výrobce | Rusko, Energija |
Kategorie | zásobovací loď |
Hmotnost | 7250 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
93-04-01.33 | G | 51.62° | 90.13 min | 250 km | 312 km | |
93-04-01.58 | G | 51.62° | 90.16 min | 254 km | 310 km | |
93-04-04.83 | G | 51.62° | 92.44 min | 393 km | 395 km | |
93-08-11.13 | G | 51.62° | 92.36 min | 387 km | 393 km | |
93-08-12.02 | G | 51.64° | 91.97 min | 340 km | 402 km | |
93-08-12.92 | G | 51.62° | 92.00 min | 370 km | 375 km | |
93-11-01.56 | G | 51.62° | 91.85 min | 364 km | 367 km | |
93-12-08.52 | G | 51.62° | 91.76 min | 358 km | 364 km | |
93-12-22.84 | G | 51.62° | 90.53 min | 241 km | 360 km | |
94-01-03.14 | G | 51.62° | 90.35 min | 236 km | 348 km | |
94-01-10.91 | G | 51.62° | 90.22 min | 234 km | 337 km | |
94-01-19.66 | G | 51.62° | 90.06 min | 231 km | 324 km | |
94-01-27.03 | G | 51.62° | 89.91 min | 227 km | 313 km | |
94-02-02.20 | G | 51.62° | 89.75 min | 224 km | 299 km | |
94-02-07.18 | G | 51.62° | 89.58 min | 219 km | 288 km | |
94-02-13.89 | G | 51.61° | 89.33 min | 212 km | 271 km | |
94-02-22.67 | G | 51.62° | 88.86 min | 194 km | 241 km | |
94-02-25.01 | G | 51.61° | 88.67 min | 187 km | 230 km | |
94-02-27.84 | G | 51.62° | 88.37 min | 176 km | 212 km | |
94-03-01.06 | G | 51.62° | 88.18 min | 170 km | 199 km | |
94-03-02.16 | G | 51.61° | 87.88 min | 157 km | 182 km | |
94-03-02.95 | G | 51.61° | 87.35 min | 133 km | 153 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Nákladní kosmická loď. Výrobcem a provozovatelem je NPO Energija im. S. P. Koroljova <=НПО Энергия им. С. П. Королёва>, Kaliningrad (nyní Koroljov), Moskovskaja obl. (Rusko).
Kosmická loď typu Progress-M <=Прогресс-М> (typové označení 11F615A55 <=11Ф615А55>, model 7K-TGM <=7К-ТГМ>, výr. č. 217) o celkové délce 7 m a max. průměru 2.72 m sestává ze tří částí: nákladní sekce GO [=gruzovoj otsek] <=ГО [=грузовой отсек]>, sekce pro dopravu kapalných pohonných látek OKD [=otsek komponentov dozapravky] <=ОКД [=отсек компонентов дозаправкы]> a přístrojové sekce PAO [=priborno-agregatnyj otsek] <=ПАО [=приборно-агрегатный отсек]>.
Sekce GO <=ГО> ogiválního tvaru o průměru 2.2 m, délce 3.15 m včetně stykovacího zařízení a vnitřním hermetizovaném prostoru 6.6 m3 slouží k uložení kusového nákladu, dopravovaného na kosmickou stanici. V přední části se nachází průlez uzavřený hermetickým poklopem a zakončený stykovacím uzlem SSVP [=sistema stykovki i vnutrennogo perechoda] <=ССВП [=система стыковки и внутренного перехода]> s aktivním stykovacím zařízením ASA [=aktivnyj stykovočnyj aggregat] <=АСА [=активный стыковочный аггрегат]> s naváděcí tyčí SŠ [=stykovočnaja štanga] <=СШ [=стыковочная штанга]>. Na obvodu příruby jsou umístěny spojky pro propojení potrubí pro přečerpávání paliva a okysličovadla, vzduchu pro klimatizační systémy stanice a elektrické konektory. V nehermetizované sekci OKD <=ОКД> tvaru komolého kužele o max. průměru 2.1 m a délce 1. m jsou umístěny dvě nádrže s palivem, dvě nádrže s okysličovadlem, tlakové láhve s dusíkem a vzduchem. Sekce PAO <=ПАО> válcového tvaru o max. průměru 2.72 m a délce 3.1 m nese ve své válcové hermetizované části o průměru 2.1 m a délce 1.1 m řídicí, navigační a telekomunikační systémy. V přechodové části mezi PAO <=ПАО> a OKD <=ОКД> je umístěno 10 manévrovacích motorků. V zadní části je umístěn hlavní korekční motor o tahu 3.1 kN, další 4 manévrovací motorky a 10 trysek systému orientace spolu s nádržemi KPL. Na vnějším plášti PAO <=ПАО> je umístěn radiátor klimatizačního systému.
Je vybavena návratovým pouzdrem "Raduga" <="Радуга"> pro dopravu max. 150 kg užitečného nákladu na Zemi. Pouzdro je umístěno při návratu v průlezu, odkud je vymrštěno krátce před vstupem lodi do atmosféry.
Loď je určena k samostatným letům v trvání přibližně jednoho týdne; po připojení ke stanici v zakonzervovaném stavu má životnost přibližně 3 měsíce.
Předchozí nákladní lodí této řady je Progress-M 16 (1993-012A), další je Progress-M 18 (1993-034A).
Datum | Událost |
---|---|
1993-03-31 | 03:34:13 UT: Vzlet. |
1993-04-02 | 05:16:18 UT: Připojil se ke komplexu Mir. |
1993-04-02 až -08-11 | Součást komplexu Mir (1986-017A). |
1993-08-11 | 15:36:42 UT: Odpojil se od komplexu Mir. |
1994-03-02 | Manévrem snížena výška dráhy. |
1994-03-03 | 03:28 UT: Brzdicím manévrem nad Manilou (Filipíny) naveden do atmosféry. |
Datum poslední úpravy: 2009-04-10 20:19:00 UT |
|
|
© 2009 - Antonín Vítek |