Název objektu | Progress 40 <=Прогресс 40> |
SSC | 19783 |
Start | 1989-02-10 08:53:52 UT, Bajkonur [=Baikonur], Sojuz-U2 |
Stav objektu | řízeně zanikl v atmosféře |
Zánik | 1989-03-05 |
Životnost | 23 dny, tj. 0.06 roku |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | zásobovací loď |
Hmotnost | 7020 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Nákladní kosmická loď. Výrobcem a provozovatelem je NPO Energija <=НПО Энергия>, Kaliningrad (nyní Koroljov), Moskovskaja obl., RSFSR (SSSR).
Kosmická loď typu Progress <=> (typové označení 11F615A15 <=>, model 7K-TG <=>) o celkové délce 7 m a max. průměru 2.72 m sestává ze tří částí: nákladní sekce GO [=gruzovoj otsek] <=>, sekce pro dopravu kapalných pohonných látek OKD [=otsek komponentov dozapravky] <=> a přístrojové sekce PAO [=priborno-agregatnyj otsek] <=>.
Sekce GO <=ГО> ogiválního tvaru o průměru 2.2 m, délce 3.15 m včetně stykovacího zařízení a s vnitřním hermetizovaným prostorem 6.6 m3 slouží k uložení kusového nákladu, dopravovaného na kosmickou stanici. V přední části se nachází průlez uzavřený hermetickým poklopem a zakončený aktivním stykovacím zařízením. Na obvodu příruby jsou umístěny spojky pro propojení potrubí pro přečerpávání paliva a okysličovadla, vzduchu pro klimatizační systémy stanice a elektrické konektory. V nehermetizované sekci OKD <=ОКД> tvaru komolého kužele o max. průměru 2.1 m a délce 1. m jsou umístěny dvě nádrže s palivem, dvě nádrže s okysličovadlem, tlakové láhve s dusíkem a vzduchem. Sekce PAO <=ПАО> válcového tvaru o max. průměru 2.72 m a délce 3.1 m nese ve své válcové hermetizované části o průměru 2.1 m a délce 1.1 m řídicí, navigační a telekomunikační systémy. V přechodové části mezi PAO <=ПАО> a OKD <=ОКД> je umístěno 10 manévrovacích motorků. V zadní části je umístěn hlavní korekční motor o tahu 3.1 kN, další 4 manévrovací motorky a 10 trysek systému orientace spolu s nádržemi KPL. Na vnějším plášti PAO <=ПАО> je umístěn radiátor klimatizačního systému.
Loď je určena k samostatným letům v trvání přibližně 4 dnů; po připojení ke stanici v zakonzervovaném stavu má životnost přibližně 2 měsíce.
Datum | Událost |
---|---|
1989-02-12 | 10:29:34 UT: Připojil se ke komplexu Mir. |
1989-02-12 až -03-03 | Součást komplexu Mir (1986-017A). |
1989-03-03 | 01:45:52 UT: Odpojil se od komplexu Mir. |
1989-03-05 | 01:08:00 UT: Brzdicím manévrem naveden do atmosféry. |
Datum poslední úpravy: 2009-04-10 20:18:19 UT |
|
|
© 2009 - Antonín Vítek |