Název objektu | Molnija-1 32 <=Молния-1 32> |
SSC | 8601 |
Start | 1976-01-22 11:37 UT ?, Bajkonur [=Baikonur], Molnija-M |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | 25 r. ? |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
76-01-22.6 | G | 62.98° | 91.83 min | 233 km | 497 km | |
76-01-27.4 | G | 62.94° | 698.38 min | 465 km | 38927 km | |
76-02-05.8 | G | 62.91° | 717.74 min | 476 km | 39879 km | |
76-02-17.1 | G | 62.96° | 695.47 min | 497 km | 38749 km | |
96-08-21.80 | G | 62.34° | 719.96 min | 788 km | 39674 km | |
96-11-21.28 | G | 62.42° | 720.22 min | 716 km | 39759 km | |
97-02-18.29 | G | 62.49° | 719.77 min | 648 km | 39805 km | |
97-04-03.78 | G | 62.52° | 719.94 min | 630 km | 39831 km | |
97-05-01.79 | G | 62.57° | 720.26 min | 609 km | 39868 km | |
97-07-17.80 | G | 62.68° | 719.81 min | 585 km | 39870 km | |
98-01-14.30 | G | 62.89° | 719.77 min | 572 km | 39881 km | |
98-02-11.79 | G | 62.91° | 719.96 min | 580 km | 39882 km | |
98-03-26.80 | G | 62.94° | 720.32 min | 592 km | 39888 km | |
98-05-11.81 | G | 63.02° | 719.91 min | 616 km | 39843 km | |
98-07-30.30 | G | 63.09° | 720.10 min | 660 km | 39809 km | |
98-08-20.30 | G | 63.09° | 720.29 min | 675 km | 39804 km | |
98-10-19.32 | G | 63.14° | 719.87 min | 718 km | 39740 km | |
98-12-29.80 | G | 63.22° | 720.03 min | 789 km | 39677 km | |
99-01-14.80 | G | 63.23° | 720.19 min | 806 km | 39668 km | |
99-04-08.82 | G | 63.28° | 719.80 min | 901 km | 39553 km | |
99-06-01.30 | G | 63.40° | 719.97 min | 967 km | 39496 km | |
99-06-15.30 | G | 63.31° | 720.12 min | 988 km | 39482 km | |
99-07-06.31 | G | 63.31° | 720.28 min | 1017 km | 39461 km | |
99-09-02.32 | G | 63.42° | 719.89 min | 1102 km | 39357 km | |
99-11-21.80 | G | 63.43° | 720.10 min | 1211 km | 39258 km | |
99-12-11.81 | G | 63.40° | 720.26 min | 1246 km | 39231 km | |
00-02-21.82 | G | 63.45° | 719.83 min | 1358 km | 39098 km | |
00-04-23.31 | G | 63.48° | 720.02 min | 1458 km | 39007 km | |
00-05-14.31 | G | 63.45° | 720.21 min | 1492 km | 38983 km | |
00-08-06.32 | G | 63.51° | 719.81 min | 1617 km | 38838 km | |
00-11-06.81 | G | 63.52° | 720.25 min | 1758 km | 38718 km | |
01-01-06.82 | G | 63.75° | 719.88 min | 1888 km | 38570 km | |
01-01-17.82 | G | 63.54° | 719.82 min | 1859 km | 38596 km | |
01-03-11.31 | G | 63.57° | 719.98 min | 1931 km | 38532 km | |
01-04-01.31 | G | 63.56° | 720.16 min | 1960 km | 38512 km | |
01-07-05.32 | G | 63.57° | 719.80 min | 2057 km | 38397 km | |
01-08-26.81 | G | 63.59° | 720.00 min | 2112 km | 38352 km | |
01-09-22.81 | G | 63.59° | 720.20 min | 2136 km | 38338 km | |
01-12-13.82 | G | 63.56° | 719.82 min | 2188 km | 38267 km | |
02-02-04.31 | G | 63.60° | 719.97 min | 2223 km | 38240 km | |
02-02-24.31 | G | 63.59° | 720.14 min | 2230 km | 38241 km | |
03-05-08.31 | G | 63.67° | 719.78 min | 2109 km | 38344 km | |
03-06-15.30 | G | 63.69° | 719.95 min | 2076 km | 38386 km | |
03-07-06.80 | G | 63.69° | 720.14 min | 2055 km | 38415 km | |
04-03-25.81 | G | 63.82° | 719.78 min | 1760 km | 38693 km | |
04-05-08.80 | G | 63.85° | 719.95 min | 1709 km | 38752 km | |
04-06-12.80 | G | 63.85° | 720.24 min | 1667 km | 38809 km | |
05-01-25.31 | G | 64.03° | 719.87 min | 1427 km | 39031 km | |
05-04-09.80 | G | 64.09° | 720.06 min | 1363 km | 39104 km | |
05-04-25.80 | G | 64.10° | 720.21 min | 1350 km | 39124 km | |
05-07-26.81 | G | 64.17° | 719.77 min | 1295 km | 39158 km | |
05-09-01.30 | G | 64.18° | 719.92 min | 1270 km | 39190 km | |
05-09-17.30 | G | 64.20° | 720.07 min | 1262 km | 39206 km | |
05-10-04.30 | G | 64.20° | 720.22 min | 1252 km | 39223 km | |
05-12-14.32 | G | 64.23° | 719.86 min | 1221 km | 39236 km | |
06-02-20.80 | G | 64.26° | 720.01 min | 1206 km | 39259 km | |
06-03-06.80 | G | 64.26° | 720.16 min | 1204 km | 39268 km | |
06-06-05.82 | G | 64.30° | 719.79 min | 1216 km | 39238 km | |
06-07-22.31 | G | 64.30° | 719.94 min | 1205 km | 39256 km | |
06-08-08.31 | G | 64.28° | 720.11 min | 1207 km | 39262 km | |
06-08-26.81 | G | 64.25° | 720.26 min | 1210 km | 39267 km | |
06-10-25.32 | G | 64.24° | 719.90 min | 1222 km | 39238 km | |
07-01-11.81 | G | 64.22° | 720.05 min | 1258 km | 39209 km | |
07-01-26.81 | G | 64.21° | 720.20 min | 1265 km | 39209 km | |
07-04-15.82 | G | 64.18° | 719.83 min | 1314 km | 39142 km | |
07-06-13.31 | G | 64.16° | 719.98 min | 1359 km | 39105 km | |
07-06-28.31 | G | 64.13° | 720.13 min | 1370 km | 39100 km | |
07-07-21.32 | G | 64.10° | 720.28 min | 1388 km | 39090 km | |
07-09-12.33 | G | 64.07° | 719.91 min | 1430 km | 39030 km | |
07-11-30.81 | G | 64.02° | 720.06 min | 1514 km | 38953 km | |
07-12-17.82 | G | 64.01° | 720.21 min | 1533 km | 38942 km | |
08-03-18.82 | G | 63.96° | 719.79 min | 1649 km | 38805 km | |
08-04-28.32 | G | 63.96° | 719.94 min | 1688 km | 38774 km | |
08-05-14.32 | G | 63.93° | 720.09 min | 1707 km | 38762 km | |
08-06-05.82 | G | 63.89° | 720.25 min | 1732 km | 38745 km | |
08-08-06.33 | G | 63.86° | 719.89 min | 1801 km | 38658 km | |
08-10-20.82 | G | 63.83° | 720.04 min | 1895 km | 38571 km | |
08-11-07.82 | G | 63.81° | 720.19 min | 1916 km | 38558 km | |
09-01-29.83 | G | 63.77° | 719.82 min | 2013 km | 38442 km | |
09-03-25.32 | G | 63.76° | 719.97 min | 2072 km | 38391 km | |
09-04-12.32 | G | 63.75° | 720.12 min | 2090 km | 38381 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) prikladnoj mechaniki <=Конструкторское бюро (КБ) прикладной механики> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 31 (1975-079A), další je Molnija-1 33 (1976-021A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-05-15 20:13:28 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |