| Název objektu | Kosmos 110 <=Космос 110> |
| SSC | 2070 |
| Start | 1966-02-22 20:09:36 UT, Bajkonur [=Baikonur], Voschod |
| Stav objektu | přistál na Zemi |
| Přistání | 1966-03-16 14:09:36 UT |
| Životnost | 21.7500 dne, tj. 0.0595 roku |
| Provozovatel | Sovětský svaz |
| Výrobce | Sovětský svaz |
| Kategorie | bezpilotní zkouška |
| Hmotnost | 5700 kg |
| Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 66-02-23.5 | G | 51.85° | 95.30 min | 190 km | 882 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Pilotovaná kosmická loď. Vyrobilo ji a provozovalo Central'noje konstruktorskoje bjuro eksperimental'nogo mašinostrojenija (CKBEM) <=Центральное конструкторское бюро экспериментального машиностроения (ЦКБЕМ)> (dř. OKB-1 <=ОКБ-1>, nyní OAO RKK Energija im. S. P. Koroljova <=ОАО РКК Энергия им. С. П. Королёва>), Kaliningrad (nyní Koroljov), Moskovskaja obl., RSFSR (SSSR).
Kosmická loď typu Voschod <=Восход> (typové označení 11F63 <=11Ф63>, model 3KV <=3КВ>, výr. č. 3).
Sestávala z kulového přetlakového návratového modulu SA [=spuskajemyj apparat] <=СА [=спускаемый аппарат]> a přístrojového modulu PO [=pribornyj otsek] <=ПО [=приборный отсек]>. Návratový modul o hmotnosti 2900 kg, průměru 2.3 m a objemu 5.2 m3 (z toho prostor pro kosmonauty 1.6 m3) byla pokrytá ablativním tepelným štítem o síle 30 až 180 mm. V horní části se nacházely tři otvory o průměru 1 m (technologický, padákový a vstupní průlez). Uvnitř byla tři křesla pro kosmonauty. Přistání SA zajišťovaly dva padáky a raketovy systém měkkého přistání. Přístrojový modul PO ve tvaru dvou spojených komolých kuželů o hmotnosti 2400 kg, max. průměru 2.43 m a délce 2.25 m nesl v hermetizované části většinu přístrojového vybavení. Z vnějšku PO byly připevněny kulové nádrže se stlačeným dusíkem pro plynové trysky stabilizačního systému. V zadní části byl umístěn brzdicí motor TDU-1 [=tormoznaja dvigatel'naja ustanovka] <=ТДУ-1 [=тормозная двигательная установка]> na hypergolické KPL dodávané do spalovací komory turbočerpadlem o tahu 15.83 kN a maximální době činnosti 45 s a záložní brzdicí motor na TPL.
Exemplář měl prověřit úpravy připravené pro později zrušený let lodi Voschod 3. Na palubě byli dva psi.
Předchozí družice tohoto typu se 1965-07-02 nedostala na oběžnou dráhu pro závadu na 1. st. nosné rakety. Předchozí úspěšnou lodí byl Voschod 1 (1964-065A).
| Datum | Událost |
|---|
| Datum poslední úpravy: 2009-04-10 20:12:47 UT |
|
|
© 2009 - Antonín Vítek |