| Výrobce | Francie, EADS Launch Vehicles |
| Provozovatelé | Francie, Arianespace |
| Zahájení | 1988 |
| Ukončení | dosud |
| Počet stupňů | 4 |
| Délka | 56.2 m |
| Max. průměr | 8.4 m |
| Hmotnost | 420 000 kg |
| Název stupně | PAL [=Propulseur d'Appoint de Liquide] | Označení motoru | Viking 6 | |
|---|---|---|---|---|
| Výrobce | Německo, Astrium | Výrobce | Francie, SNECMA | |
| Délka | 18.6 m | Počet komor | 1 | |
| Max. průměr | 2.17 m | Pohonné látky | KPL skladovatelné hypergolické | |
| Počet bloků | 2 | Doprava KPL | turbočerpadlem | |
| Vzletová hm. | 2×43 500 kg | Palivo | UH-25 | |
| Prázdná hm. | 2×4 500 kg | Okysličovadlo | oxid dusičitý | |
| Hmotnost PL | 2×39 000 kg | Tah | 667.0 kN (hladina moře) | |
| Počet motorů | 2×1 | Spec. impuls | 2433 N.s/kg (hladina moře) | |
| Doba činnosti | 143 s | Tlak | 5.85 MPa | |
| Restart | ne | |||
| Název stupně | PAP [=Propulseur d'Appoint a Poudre] | Označení motoru | PAP [=Propulseur d'Appoint a Poudre] | |
| Výrobce | Itálie, Fiat Avio | Výrobce | Itálie, Fiat Avio | |
| Délka | 11.5 m | Počet komor | 1 | |
| Max. průměr | 1.07 m | Pohonné látky | TPL heterogenní | |
| Počet bloků | 2 | Palivo | CTPB | |
| Vzletová hm. | 2×12 600 kg | Okysličovadlo | chloristan amonný | |
| Prázdná hm. | 2×3 100 kg | Tah | max. 745 kN | |
| Hmotnost PL | 2×9 500 kg | prům. 625 kN | ||
| Počet motorů | 2×1 | Spec. impuls | 2364 N.s/kg | |
| Doba činnosti | 42 s | Tlak | ? MPa | |
| Restart | ne | |||
| Název stupně | L-220 | Označení motoru | Viking 5C | |
|---|---|---|---|---|
| Výrobce | Francie, EADS Launch Vehicles | Výrobce | Francie, SNECMA | |
| Délka | 32.2 m | Počet komor | 1 | |
| Max. průměr | 3.8 m | Pohonné látky | KPL skladovatelné hypergolické | |
| Vzletová hm. | 243 600 kg | Doprava KPL | turbočerpadlem | |
| Prázdná hm. | 17 600 kg | Palivo | UH-25 | |
| Hmotnost PL | 226 000 kg | Okysličovadlo | oxid dusičitý | |
| Počet motorů | 4 | Tah | 758.5 (vakuum) | |
| Doba činnosti | 206 s | Spec. impuls | 2731 N.s/kg (hladina moře) | |
| Tlak | 5.85 MPa | |||
| Restart | ne | |||
| Název stupně | L-33 | Označení motoru | Viking 4B | |
|---|---|---|---|---|
| Výrobce | Německo, Astrium | Výrobce | Francie, SNECMA | |
| Délka | 6.5 m | Počet komor | 1 | |
| Max. průměr | 2.6 m | Pohonné látky | KPL skladovatelné hypergolické | |
| Vzletová hm. | 38 500 kg | Doprava KPL | turbočerpadlem | |
| Prázdná hm. | 4 000 kg | Palivo | UH-25 | |
| Hmotnost PL | 34 500 kg | Okysličovadlo | oxid dusičitý | |
| Počet motorů | 1 | Tah | 786.0 kN (vakuum) | |
| Doba činnosti | 130 s | Spec. impuls | 2879 N.s/kg (vakuum) | |
| Tlak | 5.85 MPa | |||
| Restart | ne | |||
| Název stupně | L-220 | Označení motoru | HM-7B | |
|---|---|---|---|---|
| Výrobce | Francie, EADS Launch Vehicles | Výrobce | Francie, SNECMA | |
| Délka | 9.9 m | Počet komor | 1 | |
| Max. průměr | 2.6 m | Pohonné látky | KPL kryogenní | |
| Vzletová hm. | 11 600 kg | Doprava KPL | turbočerpadlem | |
| Prázdná hm. | 800 kg | Palivo | kapalný vodík | |
| Hmotnost PL | 10 800 kg | Okysličovadlo | kapalný kyslík | |
| Počet motorů | 1 | Tah | 62.7 kN (vakuum) | |
| Doba činnosti | 780 s | Spec. impuls | 4358 N.s/kg (vakuum) | |
| Tlak | 3.5 MPa | |||
| Restart | ne | |||
| Kosmodrom | Typ dráhy | Nosnost [kg] |
|---|---|---|
| Centre Spatial Guayanais | přechodová (GTO), 7.0° | 4330 kg |
| Kosmodrom | Počet startů | Období | Pozn. | |||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Celkem | Úspěšné | Neúspěšné | Od roku | Do roku | ||
| Centre Spatial Guayanais | 25 | 24 | 1 | 1988 | 2005 | Pokračuje |
| Celkem | 25 | 24 | 1 | 1988 | 2005 | Pokračuje |
Kurzívou jsou vyznačeny údaje vypočítané nebo odhadnuté.
| Datum poslední úpravy: 2005-05-17 | © 2005 - |