Název objektu | USA 143 |
DFS-4 [=Development Flight Satellite] | |
Milstar F-3 [=Military Strategic and Tactical Relay] | |
Milstar-2 F-1 [=Military Strategic and Tactical Relay] | |
Milstar DFS-4 [=Military Strategic and Tactical Relay Development Flight Satellite] | |
SSC | 25724 |
Start | 1999-04-30 16:30 UT, Eastern Test Range, Titan 4B Centaur |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Provozovatel | USA, USAF |
Výrobce | USA, LMMS |
Kategorie | vojenská stacionární telekomunikační družice |
Hmotnost | 4500 kg ? |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
99-05-01.00 | G | ? | ? | 633 km | 4271 km | Přibližné parametry podle oznámení USAF. |
99-05-19.43 | G | 28.38° | 148.95 min | 947 km | 4912 km | Přibližné parametry podle optického pozorování objeknu, který je s velkou pravděpodobností USA 134. |
99-06-06.21 | G | 28.20° | 153.62 min | 1095 km | 5152 km | |
99-06-08.18 | G | 28.20° | 153.39 min | 1087 km | 5140 km | Upřesněné paramety z amatérského optického pozorování. |
99-06-08.18 | G | 28.20° | 153.39 min | 1087 km | 5140 km | |
99-06-09.12 | G | 28.20° | 153.62 min | 1095 km | 5152 km | |
02-01-03.72 | G | 28.23° | 153.62 min | 1099 km | 5147 km | |
09-03-03.02 | G | 28.25° | 153.61 min | 1098 km | 5149 km | SeeSat-L1 |
09-03-03.02 | G | 28.24° | 153.61 min | 1098 km | 5148 km | SeeSat-L2 |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Vojenská stacionární telekomunikační družice. Postavila ji firma Lockheed Martin Missiles and Space Co. (LMMS), Sunnyvale, CA (USA). Hlavními subdodavateli elektroniky jsou Hughes Space and Communications Co. (HSC, nyní Boeing Satellite Systems), Seal Beach, CA (USA) v závodech Integrated Satellite Factory, El Segundo, CA (USA) (systémy MDR a XLP) a TRW (USA) (systém LDR). Operačním provozovatelem je USAF, 4th Space Operations Sq., Schriver AFB, CO (USA). Projekt řídí Milstar Joint Project Office, USAF Space and Missile Systems Center (SMC), Los Angeles AFB, CA (USA) pro Department of Defense (DoD), Washington, DC (USA).
Tříose stabilizovaná družice (vojenské typové označení ES-8A) má v letové konfiguraci tvar kříže o maximální délce 47 m, tvořeného příhradovými nosníky, a je vybavená párem panelů slunečních baterií o rozpětí 34.8 m, dodávajících 8 kW elektrické energie (5 kW na konci aktivního života). Je určena pro zajišťování zabezpečeného taktického spojení (hlasového, dálnopisného, faxového a počítačových dat), chráněného před odposlechem a rušením, mezi vrchním velitelstvím NCA [=National Command Authority], vrchními veliteli jednotlivých složek ozbrojených sil USA (CinC [=Commander in Chief]) a jejich štáby, veliteli různých úrovní a dislokovanými jednotkami americké armády, letectva a námořnictva. Za tím účelem nese 3 spojové systémy:
Hlavní řídicí středisko se nachází na základně Falcon AFB, Colorado Springs, CO (USA) jako součást USSPACECOM.
První družice této modifikace. Předchozí družicí této řady jiné modifikace je Milstar-1 F-2 (1995-060A), další je Milstar-2 F-2 (2001-009A). Předchozí vojenskou družicí řady USA je USA 142 (1999-017A), následující je USA 144 (1999-028A).
Datum | Událost |
---|---|
1999-04-30 |
16:30 UT: Vzlet.
Kolem 19:00 UT: Družice se oddělila od posledního stupně nosné rakety, který zřejmě selhal. Nacházela se na nízké dráze. Panely slunečních baterií se nevyklopily, takže jí zbývalo 6 až 20 hodin života. Později se podařilo panely slunečních baterií vyklopit a dobít palubní akumulátorové baterie. Zásoby pohonných látek na družici však nestačí pro dosažení stacionární dráhy. |
1999-05-04 | USAF prohlásilo oficiálně družici za ztracenou. Finanční ztráta činí přibližně 800 mil. USD za družici a 433 mil. USD za nosnou raketu. Byla ustavena vyšetřovací komise pro zjištění příčin závady na 3. st. rakety. USAF zkoumá možnosti využití družice k jiným než původně plánovaným účelům. |
1999-05-06 | Řídicí středisko začalo zvyšovat oběžnou dráhu družice. |
1999-05-10 | Ukončeny korekce dráhy. |
1999-05-12 | Záměrně byly vyčerpány veškeré zásoby pohonných látek a na družici byly vypojeny všechny přístroje. |
Datum poslední úpravy: 2010-05-06 15:34:32 UT |
|
|
© 2010 - Antonín Vítek |