Název objektu | USA 89 |
UHF-1 [=Ultra-High Frequency follow-on satellite] | |
UHF F-1 | |
UFO-1 [=Ultra-high frequency Follow-On satellite] | |
UFO F-1 | |
SSC | 22563 |
Start | 1993-03-25 21:38 UT, Eastern Test Range, |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | USA, USN |
Výrobce | USA, Hughes SC |
Kategorie | vojenská telekomunikační družice |
Hmotnost | 1184.2 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
93-03-26.12 | G | 27.30° | 193.12 min | 220 km | 9159 km | |
93-03-29.07 | G | 27.26° | 200.78 min | 215 km | 9746 km | |
93-04-04.39 | G | 26.92° | 621.96 min | 219 km | 35298 km | |
93-04-16.44 | G | 26.90° | 621.51 min | 220 km | 35273 km | |
93-05-08.19 | G | 27.01° | 816.25 min | 9182 km | 35926 km | |
93-05-14.00 | G | 27.35° | 1443.40 min | 35886 km | 35973 km | |
93-05-16.27 | G | 27.43° | 1617.96 min | 36755 km | 41795 km | |
93-06-01.52 | G | 27.31° | 1450.90 min | 36069 km | 36083 km | |
94-10-17.56 | G | 26.43° | 1450.83 min | 36040 km | 36109 km | |
95-07-24.00 | G | 25.93° | 1436.05 min | 35756 km | 35815 km | |
95-07-30.86 | G | 25.91° | 1450.85 min | 36049 km | 36101 km | |
96-05-05.48 | G | 25.40° | 1450.91 min | 36056 km | 36096 km | |
96-06-19.82 | G | 25.38° | 1450.85 min | 35804 km | 36346 km | |
96-07-01.00 | G | 25.29° | 1450.89 min | 36051 km | 36100 km | |
96-10-31.81 | G | 25.07° | 1450.84 min | 36035 km | 36115 km | |
97-02-10.57 | G | 24.86° | 1450.89 min | 36048 km | 36103 km | |
97-06-05.42 | G | 24.65° | 1450.90 min | 36060 km | 36091 km | |
97-10-21.45 | G | 24.39° | 1450.90 min | 36033 km | 36119 km | |
98-02-08.27 | G | 24.18° | 1450.88 min | 36037 km | 36114 km | |
98-05-16.99 | G | 23.98° | 1450.89 min | 36059 km | 36092 km | |
98-09-13.88 | G | 23.75° | 1450.83 min | 36036 km | 36113 km | |
98-12-27.66 | G | 23.55° | 1450.86 min | 36036 km | 36115 km | |
99-04-11.44 | G | 23.34° | 1450.90 min | 36048 km | 36104 km | |
99-07-26.23 | G | 23.14° | 1450.90 min | 36064 km | 36087 km | |
99-11-12.03 | G | 22.93° | 1450.85 min | 36041 km | 36108 km | |
00-02-21.79 | G | 22.73° | 1450.83 min | 36028 km | 36121 km | |
00-06-06.57 | G | 22.52° | 1450.81 min | 36054 km | 36094 km | |
00-11-06.71 | G | 22.23° | 1450.88 min | 36030 km | 36121 km | |
01-02-23.52 | G | 22.02° | 1450.89 min | 36039 km | 36112 km | |
01-06-16.35 | G | 21.80° | 1450.88 min | 36060 km | 36091 km | |
01-10-09.21 | G | 21.59° | 1450.81 min | 36044 km | 36105 km | |
02-01-22.99 | G | 21.39° | 1450.83 min | 36025 km | 36124 km | |
02-05-17.84 | G | 21.18° | 1450.92 min | 36052 km | 36101 km | |
02-09-03.65 | G | 20.98° | 1450.86 min | 36051 km | 36099 km | |
03-01-03.55 | G | 20.76° | 1450.86 min | 36026 km | 36124 km | |
03-04-29.41 | G | 20.55° | 1450.90 min | 36040 km | 36111 km | |
03-09-03.35 | G | 20.34° | 1450.83 min | 36055 km | 36094 km | |
03-12-24.18 | G | 20.14° | 1450.91 min | 36043 km | 36109 km | |
04-05-15.24 | G | 19.90° | 1450.89 min | 36052 km | 36100 km | |
05-01-12.03 | G | 19.51° | 1450.87 min | 36043 km | 36107 km | |
05-05-24.01 | G | 19.30° | 1450.81 min | 36055 km | 36093 km | |
05-10-13.06 | G | 19.09° | 1450.81 min | 36055 km | 36094 km | |
06-02-26.07 | G | 18.89° | 1450.87 min | 36043 km | 36108 km | |
06-07-26.18 | G | 18.68° | 1450.85 min | 36061 km | 36089 km | |
06-12-26.31 | G | 18.48° | 1450.81 min | 36046 km | 36103 km | |
07-06-08.53 | G | 18.27° | 1450.83 min | 36055 km | 36094 km | |
07-11-24.78 | G | 18.07° | 1450.87 min | 36040 km | 36111 km | |
08-06-07.22 | G | 17.86° | 1450.87 min | 36053 km | 36098 km | |
09-01-03.78 | G | 17.66° | 1450.80 min | 36030 km | 36117 km | |
09-09-08.61 | G | 17.46° | 1450.80 min | 36048 km | 36100 km | |
10-08-02.03 | G | 17.25° | 1450.87 min | 36054 km | 36096 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Vojenská stacionární telekomunikační družice. Vyrobila ji firma Hughes Space and Communications Co. (HSC, nyní Boeing Satellite Systems), Seal Beach, CA (USA) v závodech v El Segundo, CA (USA). Provozovatelem je Department of Defense (DoD), Dept. of the Navy, Washington, DC (USA).
Tříose stabilizovaná družice upraveného typu HS-601 s hlavním tělesem ve tvaru hranolu o rozměrech 3.6×3.1×2.7 m je vybavena párem slunečních baterií o rozpětí 18.3 m, dodávajícími min. 2.5 kW na konci aktivního života a dobíjejícími NiH akumulátory s kapacitou 126 Ah. Výška včetně vyklopeného anténního systému činí 7.0 m. Družice je vybavena 11 převaděči pracujícími v pásmu SHF/UHF (7/8 GHz, polovodičové zesilovače, 21 kanálů po 5 kHz, 17 kanálů po 25 kHz) pro spojení s námořními loděmi a dislokovanými jednotkami v zahraničí. Je vybavena vlastním motorem R-4D-11 o tahu 400 N na KPL (směs oxidů dusíku MON-3 a monomethylhydrazin) pro navedení na stacionární dráhu.
Předpokládaná aktivní životnost je nejméně 10 roků.
Jedná se o první družici této nové řady; předchozí sérii ukončil USA 46 alias Fltsatcom 8 (1989-077A). Následující družicí této řady je USA 95 alias UHF-2 alias UFO-2 (1993-056A). Předchozí vojenskou družicí řady USA je USA 88 (1993-007A), následující je USA 90 (1993-017A).
Datum | Událost |
---|---|
1993-03-25 |
21:38 UT: Vzlet.
V důsledku závady na nosné raketě navedena na nižší přechodovou dráhu. |
1993-počátek dubna | Převedena na vyšší přechodovou dráhu. |
1993-04-09 | Družice prohlášena za odepsanou. Současně představitel US Navy prohlásil, že byla zahájena jednání o náhradě škody (138 mil. USD) s dodavatelem nosné rakety. |
1993-07-01 | Výrobce oznámil, že družice byla převedena na vysokou dráhu s denním relativním pohybem -3.7°, na níž nebude vadit provozu jiných telekomunikačních družic. Při manévru byly spotřebovány téměř veškeré zbývající pohonné látky, takže družice brzy nuceně ukončí svoji aktivní životnost. |
Datum poslední úpravy: 2010-08-14 07:39:41 UT |
|
|
© 2010 - Antonín Vítek |