Název objektu | Molnija-1 80 <=Молния-1 80> |
SSC | 21118 |
Start | 1991-02-15 15:19 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-ML |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
91-02-15 | G | 62.81° | 701.58 min | 418 km | 39135 km | |
91-03-01 | G | 62.92° | 714.65 min | 619 km | 39730 km | |
96-08-22.85 | G | 63.82° | 717.79 min | 1853 km | 38503 km | |
96-10-31.77 | G | 63.89° | 717.94 min | 1812 km | 38551 km | |
97-04-03.18 | G | 64.10° | 717.87 min | 1747 km | 38613 km | |
98-01-01.34 | G | 64.40° | 717.83 min | 1707 km | 38650 km | |
99-04-15.90 | G | 64.61° | 717.74 min | 1923 km | 38430 km | |
99-08-19.01 | G | 64.60° | 717.95 min | 2033 km | 38330 km | |
02-01-04.36 | G | 64.45° | 717.73 min | 2962 km | 37390 km | |
02-08-30.27 | G | 64.45° | 717.37 min | 3031 km | 37304 km | |
02-09-27.46 | G | 64.46° | 718.12 min | 3029 km | 37342 km | |
02-10-18.56 | G | 64.46° | 718.39 min | 3028 km | 37357 km | |
03-01-17.18 | G | 64.50° | 718.01 min | 3001 km | 37365 km | |
03-06-12.42 | G | 64.51° | 717.65 min | 2903 km | 37445 km | |
03-08-31.03 | G | 64.53° | 717.29 min | 2823 km | 37508 km | |
03-10-23.82 | G | 64.60° | 716.90 min | 2766 km | 37545 km | |
03-12-18.56 | G | 64.58° | 716.53 min | 2697 km | 37596 km | |
04-03-05.19 | G | 64.59° | 716.84 min | 2581 km | 37728 km | |
04-04-02.07 | G | 64.57° | 717.07 min | 2538 km | 37782 km | |
04-05-12.92 | G | 64.53° | 717.37 min | 2478 km | 37857 km | |
04-06-17.79 | G | 64.51° | 717.57 min | 2420 km | 37925 km | |
05-01-03.24 | G | 64.41° | 718.65 min | 2081 km | 38317 km | |
05-01-22.21 | G | 64.40° | 718.82 min | 2052 km | 38354 km | |
05-02-09.18 | G | 64.38° | 718.97 min | 2018 km | 38396 km | |
05-03-05.15 | G | 64.35° | 719.13 min | 1974 km | 38447 km | |
05-06-10.02 | G | 64.32° | 718.74 min | 1801 km | 38601 km | |
05-07-27.93 | G | 64.33° | 718.34 min | 1720 km | 38662 km | |
05-09-24.77 | G | 64.38° | 717.98 min | 1645 km | 38720 km | |
05-12-07.55 | G | 64.33° | 717.61 min | 1507 km | 38839 km | |
06-02-01.35 | G | 64.32° | 717.25 min | 1424 km | 38905 km | |
06-03-15.18 | G | 64.33° | 716.89 min | 1361 km | 38950 km | |
06-04-21.01 | G | 64.34° | 716.53 min | 1308 km | 38985 km | |
06-07-24.54 | G | 64.28° | 716.69 min | 1196 km | 39105 km | |
06-08-08.47 | G | 64.26° | 716.84 min | 1179 km | 39129 km | |
06-08-22.41 | G | 64.24° | 716.99 min | 1164 km | 39152 km | |
06-09-06.85 | G | 64.23° | 717.14 min | 1146 km | 39177 km | |
06-09-23.29 | G | 64.19° | 717.29 min | 1124 km | 39207 km | |
06-10-10.22 | G | 64.16° | 717.44 min | 1107 km | 39230 km | |
06-10-31.15 | G | 64.11° | 717.60 min | 1085 km | 39261 km | |
06-11-22.08 | G | 64.07° | 717.75 min | 1062 km | 39292 km | |
06-12-13.02 | G | 64.04° | 717.90 min | 1042 km | 39318 km | |
07-01-01.96 | G | 64.01° | 718.05 min | 1025 km | 39343 km | |
07-01-19.91 | G | 63.99° | 718.20 min | 1008 km | 39367 km | |
07-02-04.88 | G | 63.96° | 718.35 min | 994 km | 39389 km | |
07-02-20.84 | G | 63.93° | 718.50 min | 981 km | 39409 km | |
07-03-05.81 | G | 63.90° | 718.65 min | 967 km | 39430 km | |
07-03-19.79 | G | 63.86° | 718.80 min | 954 km | 39451 km | |
07-04-02.77 | G | 63.85° | 718.95 min | 942 km | 39470 km | |
07-04-21.74 | G | 63.81° | 719.11 min | 930 km | 39490 km | |
07-07-21.63 | G | 63.71° | 718.75 min | 867 km | 39536 km | |
07-08-24.56 | G | 63.63° | 718.38 min | 841 km | 39543 km | |
07-11-14.34 | G | 63.52° | 717.68 min | 802 km | 39548 km | |
08-01-07.65 | G | 63.44° | 717.27 min | 774 km | 39555 km | |
08-02-12.01 | G | 63.39° | 716.87 min | 744 km | 39566 km | |
08-03-22.83 | G | 63.34° | 716.50 min | 747 km | 39544 km | |
08-06-09.43 | G | 63.14° | 716.40 min | 742 km | 39544 km | |
08-06-29.33 | G | 63.08° | 716.60 min | 737 km | 39559 km | |
08-07-16.25 | G | 63.02° | 716.78 min | 740 km | 39566 km | |
08-08-03.17 | G | 62.95° | 716.98 min | 739 km | 39576 km | |
08-08-18.61 | G | 62.88° | 717.15 min | 740 km | 39584 km | |
08-09-05.04 | G | 62.83° | 717.31 min | 743 km | 39589 km | |
08-09-24.97 | G | 62.75° | 717.47 min | 750 km | 39589 km | |
08-10-14.90 | G | 62.69° | 717.62 min | 803 km | 39544 km | |
08-11-06.33 | G | 62.62° | 717.81 min | 759 km | 39597 km | |
08-11-24.28 | G | 62.57° | 717.97 min | 765 km | 39599 km | |
08-12-12.73 | G | 62.52° | 718.12 min | 771 km | 39601 km | |
08-12-28.69 | G | 62.52° | 718.27 min | 784 km | 39595 km | |
09-01-12.66 | G | 62.43° | 718.42 min | 784 km | 39602 km | |
09-01-26.63 | G | 62.38° | 718.57 min | 788 km | 39605 km | |
09-02-08.60 | G | 62.34° | 718.72 min | 795 km | 39606 km | |
09-02-22.58 | G | 62.29° | 718.88 min | 802 km | 39607 km | |
09-03-10.55 | G | 62.21° | 719.04 min | 812 km | 39605 km | |
09-03-30.53 | G | 62.18° | 719.19 min | 822 km | 39602 km | |
09-06-12.44 | G | 62.06° | 718.82 min | 853 km | 39553 km | |
09-07-16.37 | G | 61.99° | 718.45 min | 873 km | 39515 km | |
09-08-25.28 | G | 61.95° | 718.09 min | 895 km | 39475 km | |
09-10-12.13 | G | 61.91° | 717.73 min | 921 km | 39431 km | |
09-11-29.97 | G | 61.87° | 717.37 min | 951 km | 39384 km | |
10-01-07.82 | G | 61.85° | 717.01 min | 967 km | 39350 km | |
10-02-10.66 | G | 61.89° | 716.65 min | 986 km | 39313 km | |
10-06-10.07 | G | 61.79° | 716.80 min | 1025 km | 39281 km | |
10-06-24.01 | G | 61.77° | 716.95 min | 1029 km | 39285 km | |
10-07-07.95 | G | 61.77° | 717.10 min | 1037 km | 39284 km | |
10-07-23.89 | G | 61.75° | 717.25 min | 1042 km | 39287 km | |
10-08-10.82 | G | 61.73° | 717.40 min | 1045 km | 39291 km | |
10-08-30.75 | G | 61.70° | 717.55 min | 1049 km | 39294 km | |
10-09-21.68 | G | 61.68° | 717.70 min | 1052 km | 39299 km | |
10-10-15.60 | G | 61.64° | 717.86 min | 1052 km | 39306 km | |
10-11-07.54 | G | 61.60° | 718.02 min | 1053 km | 39313 km | |
10-11-28.48 | G | 61.64° | 718.17 min | 1054 km | 39320 km | |
10-12-16.44 | G | 61.60° | 718.32 min | 1049 km | 39333 km | |
10-12-31.40 | G | 61.61° | 718.47 min | 1051 km | 39337 km | |
11-01-16.37 | G | 61.58° | 718.63 min | 1047 km | 39349 km | |
11-01-30.34 | G | 61.56° | 718.78 min | 1044 km | 39360 km | |
11-02-14.32 | G | 61.55° | 718.94 min | 1039 km | 39373 km | |
11-03-02.30 | G | 61.53° | 719.09 min | 1034 km | 39385 km | |
11-03-26.27 | G | 61.51° | 719.24 min | 1024 km | 39402 km | |
11-05-29.19 | G | 61.52° | 718.88 min | 992 km | 39417 km | |
11-07-02.13 | G | 61.54° | 718.51 min | 968 km | 39423 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji NPO "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 79 (1990-101A), další je Molnija-1 81 (1991-043A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-09-24 05:56:13 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |