1988-006A - USA 29

Název objektuUSA 29
DMSP-20542 [=Defense Meteorological Satellite Program]
DMSP Block 5D-2 F-9 [=Defense Meteorological Satellite Program]
DMSP 2-4 [=Defense Meteorological Satellite Program]
AMS-8 [=Advanced Meteorological Satellite]
SSC 18822
Start1988-02-03 05:53 UT, Western Test Range, Atlas E
Stav objektu na geocentrické dráze
ProvozovatelUSA, USAF
VýrobceUSA, GE
Kategorievojenská meteorologická družice
Hmotnost813 kg

Parametry dráhy

Epocha Typ i P hP hA Pozn.
93-01-03.62 G 98.51° 101.21 min 811 km 821 km  
96-01-03.90 G 98.39° 101.18 min 810 km 819 km  
99-01-07.98 G 98.42° 101.17 min 809 km 818 km  
00-11-13.03 G 98.51° 101.11 min 807 km 816 km  
02-02-21.38 G 98.57° 101.05 min 804 km 814 km  
05-01-03.40 G 98.72° 101.00 min 802 km 810 km  
08-01-01.95 G 98.87° 100.98 min 801 km 810 km  
11-01-01.32 G 98.91° 100.97 min 800 km 809 km  

Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.

Popis objektu

Vojenská meteorologická družice. Postavila ji firma GE Astro Space (nyní Lockheed Martin Missiles and Space Co.), East Windsor, NJ (USA). Operativním provozovatelem je USAF, 6th Satellite Operation Sq., Offutt AFB, OM/NB (USA) pro USAF Space and Missile Systems Center (SMC), Los Angeles AFB, CA (USA), data zpracovává Meteorologická služba USAF (USA). Získaná data využívají Joint Chiefs of Staff, Department od Defense (DoD), Washington, DC (USA) a organizace National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), Washington, DC (USA) a National Reconnaisance Office (NRO), Chantilly, VA (USA).

Tříose stabilizovaná družice typu DMSP-5D (vojenské typové označení WS-1A, výr. č. S-8), podobná civilní družici typu Tiros-N, má tvar nepravidelného válce o průměru 1.7 m a délce 6.75 m. Je vybavena jedním panelem o rozměru 3.0×4.8 m s fotovoltaickými bateriemi dodávajícími maximálně 900 W (průměr 550 W) elektrické energie a dobíjejícími NiCd 2 akumulátorové baterie s kapacitou 2×25.5 Ah. Sestává ze čtvercové plošiny pro umístění optických přístrojů, základního tělesa ve tvaru pětibokého hranolu s segmentovými žaluziemi pasivního termoregulačního systému a pětibokého modulu elektroniky umístěného kolem motoru na TPL. Na palubě jsou mj. následující přístroje:

Povelový systém pracuje v pásmu L (1.792 GHz), telemetrický v pásmu S (2.2375 GHz). Přenos meteorologických dat probíhá též v pásmu S (2.2075, 2.2525 a 2.2675 GHz, šířka pásma 3×5 MHz, výkon 3×5 W). Na výslednou dráhu je naváděna motorem na TPL Thiokol Star 37S, zabudovaném v těle družice.

Řídicí středisko DMSP Command and Control Center je umístěno na základně Offutt AFB. Hlavní pozemní sledovací stanice se nacházejí poblíže Loring AFB, MN (USA) a Fairchild AFB, WA (USA). Příjem telemetrických údajů zajišťuje stanice na Thule AFB.

Pohybuje se po heliosynchronní polární dráze. Předpokládaná aktivní životnost jsou 3 roky.

Předchozí družicí této řady je USA 26 alias DMSP Block 5D-2 F-8 (1987-053A), další je USA 68 alias DMSP Block 5D-2 F-10 (1990-105A). Předchozí vojenskou družicí řady USA je USA 28 (1987-097A), následující je USA 30 (1988-008A).

Průběh letu

Datum Událost
1988-02-03 05:53 UT: Vzlet.
1992-02-24 Družice ukončila činnost.

Literatura

  1. SMC Link. - Los Angeles, CA : SMC, 2005. - [Cit. 2005-09-26]     (http://www.losangeles.af.mil/non-mil.shtml).
  2. Home Page. - Chantilly, VA : NRO, 2005. - [Cit. 2005-10-21].     (http://www.nro.gov).
  3. DMSP 5D-2. - Mission and Spacecraft Library. - Pasadena, CA : JPL, 2000. - [Cit. 2002-07-23].     (http://samadhi.jpl.nasa.gov/msl/QuickLooks/dmsp5d2QL.html).
  4. DMSP Satellite Program Description. - Washington, DC : NOAA, 2000. - [Cit. 2002-07-2002].     (http://web.ngdc.noaa.gov/dmsp/descriptions/dmsp_desc.html).

------
Datum poslední úpravy: 2011-04-02 17:24:31 UT Platná stránka HTML 4.01! Popis kódu UTF-8 © 2011 - Antonín Vítek