Název objektu | Molnija-1 69 <=Молния-1 69> |
SSC | 17078 |
Start | 1986-11-15 21:34 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-ML |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-21.39 | G | 64.29° | 717.66 min | 2098 km | 38251 km | |
97-07-17.30 | G | 64.24° | 717.23 min | 2427 km | 37901 km | |
97-09-25.01 | G | 64.25° | 716.69 min | 2474 km | 37827 km | |
98-01-22.44 | G | 64.24° | 716.84 min | 2529 km | 37780 km | |
98-02-12.35 | G | 64.28° | 717.03 min | 2532 km | 37786 km | |
98-03-25.19 | G | 64.23° | 717.31 min | 2535 km | 37796 km | |
98-04-27.07 | G | 64.22° | 717.46 min | 2540 km | 37799 km | |
98-06-27.85 | G | 64.18° | 717.61 min | 2531 km | 37816 km | |
99-01-12.17 | G | 64.18° | 717.25 min | 2434 km | 37895 km | |
99-03-07.45 | G | 64.21° | 716.84 min | 2377 km | 37931 km | |
99-05-04.18 | G | 64.24° | 716.45 min | 2318 km | 37971 km | |
99-06-26.91 | G | 64.19° | 716.61 min | 2266 km | 38031 km | |
99-07-14.83 | G | 64.19° | 716.76 min | 2237 km | 38067 km | |
99-08-16.69 | G | 64.13° | 717.04 min | 2195 km | 38124 km | |
99-09-09.59 | G | 64.14° | 717.22 min | 2176 km | 38151 km | |
99-10-04.50 | G | 64.14° | 717.39 min | 2139 km | 38197 km | |
99-11-21.83 | G | 64.12° | 717.61 min | 2075 km | 38271 km | |
00-01-13.16 | G | 64.09° | 717.76 min | 1994 km | 38359 km | |
00-03-18.96 | G | 64.05° | 717.91 min | 1895 km | 38466 km | |
00-05-14.80 | G | 64.03° | 718.10 min | 1805 km | 38565 km | |
00-06-29.69 | G | 63.99° | 718.33 min | 1737 km | 38645 km | |
00-07-27.62 | G | 63.96° | 718.54 min | 1687 km | 38705 km | |
00-08-15.59 | G | 63.96° | 718.72 min | 1663 km | 38738 km | |
00-11-06.48 | G | 63.89° | 719.28 min | 1537 km | 38892 km | |
01-01-01.41 | G | 63.87° | 718.89 min | 1451 km | 38958 km | |
01-02-13.33 | G | 63.91° | 718.48 min | 1382 km | 39007 km | |
01-04-26.16 | G | 63.86° | 718.03 min | 1277 km | 39091 km | |
01-08-16.82 | G | 63.87° | 717.67 min | 1126 km | 39223 km | |
01-11-13.51 | G | 63.79° | 717.27 min | 1029 km | 39300 km | |
02-01-02.30 | G | 63.80° | 716.85 min | 982 km | 39326 km | |
02-02-07.14 | G | 63.78° | 716.47 min | 953 km | 39337 km | |
02-05-22.60 | G | 63.71° | 716.66 min | 864 km | 39435 km | |
02-06-05.54 | G | 63.68° | 716.82 min | 857 km | 39450 km | |
02-06-20.48 | G | 63.65° | 716.98 min | 849 km | 39466 km | |
02-07-10.39 | G | 63.63° | 717.16 min | 840 km | 39485 km | |
02-08-01.31 | G | 63.58° | 717.34 min | 826 km | 39507 km | |
02-08-21.24 | G | 63.34° | 717.47 min | 842 km | 39498 km | |
02-09-21.13 | G | 63.44° | 717.63 min | 800 km | 39548 km | |
02-10-23.53 | G | 63.38° | 717.78 min | 784 km | 39570 km | |
02-11-26.93 | G | 63.33° | 717.95 min | 781 km | 39582 km | |
02-12-25.85 | G | 63.27° | 718.12 min | 775 km | 39597 km | |
03-01-16.29 | G | 63.22° | 718.28 min | 773 km | 39607 km | |
03-02-06.25 | G | 63.16° | 718.47 min | 770 km | 39619 km | |
03-02-20.72 | G | 63.11° | 718.62 min | 767 km | 39629 km | |
03-03-12.68 | G | 63.11° | 718.84 min | 769 km | 39638 km | |
03-03-25.66 | G | 63.07° | 719.00 min | 770 km | 39645 km | |
03-04-16.63 | G | 63.01° | 719.20 min | 774 km | 39651 km | |
03-07-14.53 | G | 62.88° | 718.80 min | 791 km | 39614 km | |
03-08-17.96 | G | 62.81° | 718.43 min | 796 km | 39591 km | |
03-10-09.33 | G | 62.76° | 718.03 min | 821 km | 39546 km | |
03-12-18.12 | G | 62.68° | 717.67 min | 864 km | 39485 km | |
04-02-29.86 | G | 62.59° | 717.23 min | 924 km | 39404 km | |
04-05-13.54 | G | 62.52° | 716.50 min | 983 km | 39309 km | |
04-12-30.01 | G | 62.27° | 717.55 min | 1208 km | 39136 km | |
05-03-04.80 | G | 62.22° | 717.70 min | 1271 km | 39080 km | |
05-07-01.43 | G | 62.17° | 717.85 min | 1372 km | 38986 km | |
05-09-24.18 | G | 62.15° | 718.00 min | 1426 km | 38939 km | |
05-11-05.57 | G | 62.13° | 718.15 min | 1449 km | 38925 km | |
05-12-03.99 | G | 62.11° | 718.30 min | 1461 km | 38920 km | |
05-12-25.45 | G | 62.12° | 718.45 min | 1470 km | 38918 km | |
06-01-13.41 | G | 62.11° | 718.60 min | 1477 km | 38919 km | |
06-01-29.38 | G | 62.10° | 718.75 min | 1481 km | 38921 km | |
06-02-13.35 | G | 62.09° | 718.90 min | 1485 km | 38925 km | |
06-02-28.33 | G | 62.08° | 719.05 min | 1488 km | 38929 km | |
06-03-19.31 | G | 62.07° | 719.20 min | 1490 km | 38935 km | |
06-06-21.20 | G | 62.08° | 718.84 min | 1483 km | 38924 km | |
06-08-02.11 | G | 62.09° | 718.46 min | 1467 km | 38921 km | |
06-10-06.95 | G | 62.11° | 718.10 min | 1446 km | 38925 km | |
07-03-24.46 | G | 62.14° | 717.74 min | 1314 km | 39038 km | |
07-07-28.03 | G | 62.17° | 717.38 min | 1178 km | 39157 km | |
07-09-21.81 | G | 62.30° | 717.01 min | 1172 km | 39145 km | |
07-11-10.59 | G | 62.27° | 716.51 min | 1052 km | 39240 km | |
08-03-18.94 | G | 62.30° | 716.94 min | 883 km | 39430 km | |
08-04-04.87 | G | 62.27° | 717.10 min | 863 km | 39459 km | |
08-04-21.81 | G | 62.27° | 717.25 min | 841 km | 39488 km | |
08-05-13.23 | G | 62.25° | 717.40 min | 814 km | 39522 km | |
08-06-10.13 | G | 62.24° | 717.56 min | 779 km | 39565 km | |
08-07-11.02 | G | 62.19° | 717.72 min | 730 km | 39622 km | |
08-08-12.92 | G | 62.26° | 717.87 min | 736 km | 39623 km | |
08-09-12.83 | G | 62.26° | 718.04 min | 677 km | 39690 km | |
08-10-06.27 | G | 62.31° | 718.20 min | 653 km | 39722 km | |
08-10-24.23 | G | 62.30° | 718.35 min | 635 km | 39748 km | |
08-11-10.19 | G | 62.30° | 718.50 min | 617 km | 39774 km | |
08-11-25.16 | G | 62.30° | 718.66 min | 602 km | 39797 km | |
08-12-10.14 | G | 62.31° | 718.83 min | 589 km | 39818 km | |
08-12-25.11 | G | 62.32° | 719.00 min | 575 km | 39840 km | |
09-01-09.09 | G | 62.32° | 719.15 min | 565 km | 39857 km | |
09-02-02.07 | G | 62.34° | 719.30 min | 548 km | 39882 km | |
09-03-28.01 | G | 62.43° | 718.94 min | 509 km | 39903 km | |
09-04-28.95 | G | 62.50° | 718.56 min | 487 km | 39906 km | |
09-06-10.85 | G | 62.47° | 718.18 min | 465 km | 39910 km | |
09-08-11.68 | G | 62.61° | 717.82 min | 448 km | 39909 km | |
09-10-23.44 | G | 62.78° | 717.45 min | 432 km | 39906 km | |
09-12-14.24 | G | 62.86° | 717.09 min | 437 km | 39884 km | |
10-01-20.09 | G | 62.94° | 716.73 min | 444 km | 39859 km | |
10-02-17.95 | G | 63.01° | 716.37 min | 451 km | 39835 km | |
10-05-19.47 | G | 63.11° | 716.52 min | 498 km | 39795 km | |
10-06-01.41 | G | 63.11° | 716.67 min | 508 km | 39792 km | |
10-06-14.35 | G | 63.11° | 716.83 min | 517 km | 39791 km | |
10-06-29.29 | G | 63.12° | 716.98 min | 528 km | 39788 km | |
10-07-17.22 | G | 63.14° | 717.14 min | 539 km | 39785 km | |
10-08-09.13 | G | 63.12° | 717.29 min | 554 km | 39777 km | |
10-09-10.51 | G | 63.09° | 717.45 min | 578 km | 39761 km | |
10-10-27.85 | G | 63.12° | 717.61 min | 539 km | 39807 km | |
10-12-19.18 | G | 63.15° | 717.76 min | 675 km | 39679 km | |
11-02-12.01 | G | 63.17° | 717.92 min | 736 km | 39626 km | |
11-03-23.90 | G | 63.15° | 718.08 min | 765 km | 39604 km | |
11-04-23.82 | G | 63.19° | 718.26 min | 828 km | 39550 km | |
11-05-15.27 | G | 63.18° | 718.41 min | 853 km | 39533 km | |
11-06-01.24 | G | 63.20° | 718.56 min | 879 km | 39515 km | |
11-06-15.21 | G | 63.19° | 718.71 min | 898 km | 39503 km | |
11-06-30.18 | G | 63.19° | 718.86 min | 918 km | 39491 km | |
11-07-13.17 | G | 63.18° | 719.01 min | 935 km | 39480 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 68 (1986-068A), další je Molnija-1 70 (1986-103A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-07-17 21:02:48 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |