Název objektu | Molnija-3 27 <=Молния-3 27> |
SSC | 16393 |
Start | 1985-12-24 18:56 UT, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-ML |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1890 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-22.92 | G | 64.49° | 712.86 min | 2475 km | 37637 km | |
99-01-07.25 | G | 64.36° | 712.93 min | 2068 km | 38047 km | |
00-02-03.34 | G | 64.15° | 712.88 min | 1455 km | 38658 km | |
00-11-02.11 | G | 63.92° | 713.01 min | 1082 km | 39037 km | |
01-07-02.69 | G | 63.69° | 712.83 min | 857 km | 39254 km | |
01-08-15.25 | G | 63.61° | 713.00 min | 827 km | 39292 km | |
01-11-14.35 | G | 63.41° | 712.94 min | 779 km | 39336 km | |
02-03-19.59 | G | 63.20° | 712.97 min | 733 km | 39384 km | |
02-07-03.53 | G | 63.00° | 712.78 min | 725 km | 39383 km | |
02-08-14.11 | G | 62.88° | 712.96 min | 731 km | 39386 km | |
02-11-21.12 | G | 62.63° | 712.81 min | 761 km | 39349 km | |
03-03-06.06 | G | 62.43° | 712.85 min | 812 km | 39299 km | |
03-06-13.07 | G | 62.21° | 712.94 min | 876 km | 39239 km | |
03-12-18.66 | G | 62.01° | 712.81 min | 1020 km | 39089 km | |
05-03-27.48 | G | 61.86° | 713.00 min | 1184 km | 38934 km | |
07-06-20.76 | G | 62.06° | 712.65 min | 326 km | 39775 km | |
07-07-10.56 | G | 62.07° | 712.81 min | 310 km | 39799 km | |
07-11-11.27 | G | 62.19° | 712.05 min | 210 km | 39862 km | |
07-12-11.92 | G | 62.21° | 711.65 min | 195 km | 39857 km | |
07-12-17.36 | G | 62.21° | 711.28 min | 192 km | 39841 km | |
07-12-23.28 | G | 62.22° | 710.89 min | 188 km | 39826 km | |
07-12-28.22 | G | 62.25° | 710.47 min | 186 km | 39807 km | |
08-01-01.17 | G | 62.27° | 710.07 min | 185 km | 39789 km | |
08-01-06.10 | G | 62.29° | 709.65 min | 187 km | 39766 km | |
08-01-11.02 | G | 62.28° | 708.85 min | 183 km | 39730 km | |
08-01-13.97 | G | 62.28° | 708.42 min | 181 km | 39711 km | |
08-01-16.92 | G | 62.28° | 708.05 min | 181 km | 39693 km | |
08-01-21.35 | G | 62.28° | 707.45 min | 183 km | 39661 km | |
08-01-23.80 | G | 62.26° | 706.94 min | 180 km | 39638 km | |
08-01-26.26 | G | 62.26° | 706.42 min | 178 km | 39615 km | |
08-01-31.16 | G | 62.28° | 705.58 min | 175 km | 39577 km | |
08-02-03.10 | G | 62.31° | 705.06 min | 172 km | 39553 km | |
08-02-05.06 | G | 62.33° | 704.54 min | 175 km | 39524 km | |
08-02-07.01 | G | 62.32° | 704.07 min | 173 km | 39504 km | |
08-02-08.97 | G | 62.32° | 703.67 min | 174 km | 39483 km | |
08-02-11.90 | G | 62.32° | 703.26 min | 172 km | 39464 km | |
08-02-14.83 | G | 62.33° | 702.86 min | 172 km | 39445 km | |
08-02-18.24 | G | 62.33° | 702.36 min | 171 km | 39420 km | |
08-02-20.19 | G | 62.31° | 701.99 min | 171 km | 39402 km | |
08-03-17.94 | G | 62.36° | 698.95 min | 163 km | 39259 km | |
08-03-23.28 | G | 62.38° | 698.60 min | 160 km | 39245 km | |
08-03-30.07 | G | 62.37° | 698.13 min | 159 km | 39222 km | |
08-04-04.89 | G | 62.39° | 697.67 min | 157 km | 39202 km | |
08-04-12.64 | G | 62.40° | 697.30 min | 156 km | 39184 km | |
08-04-18.93 | G | 62.40° | 696.95 min | 156 km | 39166 km | |
08-04-25.70 | G | 62.42° | 696.56 min | 154 km | 39149 km | |
08-05-03.92 | G | 62.43° | 696.00 min | 156 km | 39119 km | |
08-05-10.69 | G | 62.44° | 695.62 min | 155 km | 39101 km | |
08-05-17.93 | G | 62.45° | 695.22 min | 155 km | 39081 km | |
08-05-22.76 | G | 62.44° | 694.77 min | 152 km | 39061 km | |
08-05-25.65 | G | 62.46° | 694.36 min | 155 km | 39038 km | |
08-05-29.51 | G | 62.47° | 693.98 min | 156 km | 39018 km | |
08-06-04.77 | G | 62.48° | 693.32 min | 159 km | 38982 km | |
08-06-09.58 | G | 62.49° | 692.54 min | 158 km | 38945 km | |
08-06-13.43 | G | 62.49° | 692.15 min | 159 km | 38923 km | |
08-06-14.87 | G | 62.54° | 691.48 min | 132 km | 38918 km | |
08-06-23.51 | G | 62.46° | 690.17 min | 161 km | 38823 km | |
08-06-26.39 | G | 62.49° | 689.74 min | 162 km | 38800 km | |
08-07-01.65 | G | 62.50° | 688.82 min | 165 km | 38751 km | |
08-07-03.56 | G | 62.52° | 688.38 min | 163 km | 38732 km | |
08-07-05.48 | G | 62.51° | 688.00 min | 164 km | 38712 km | |
08-07-08.34 | G | 62.53° | 687.61 min | 165 km | 38690 km | |
08-07-14.54 | G | 62.53° | 686.74 min | 166 km | 38646 km | |
08-07-16.45 | G | 62.52° | 686.24 min | 165 km | 38622 km | |
08-07-19.31 | G | 62.53° | 685.74 min | 166 km | 38596 km | |
08-07-23.59 | G | 62.53° | 684.88 min | 168 km | 38551 km | |
08-08-01.63 | G | 62.53° | 684.24 min | 169 km | 38518 km | |
08-08-06.38 | G | 62.50° | 683.88 min | 169 km | 38500 km | |
08-08-12.55 | G | 62.51° | 683.48 min | 169 km | 38480 km | |
08-08-17.30 | G | 62.55° | 683.13 min | 171 km | 38461 km | |
08-08-25.36 | G | 62.56° | 682.76 min | 172 km | 38441 km | |
08-09-06.21 | G | 62.58° | 682.39 min | 174 km | 38421 km | |
08-09-19.48 | G | 62.59° | 682.03 min | 177 km | 38399 km | |
08-10-04.15 | G | 62.59° | 681.68 min | 182 km | 38377 km | |
08-10-20.73 | G | 62.62° | 681.16 min | 189 km | 38344 km | |
08-10-31.51 | G | 62.63° | 680.80 min | 195 km | 38319 km | |
08-11-08.66 | G | 62.64° | 680.45 min | 199 km | 38298 km | |
08-11-18.10 | G | 62.65° | 680.03 min | 205 km | 38271 km | |
08-11-28.65 | G | 62.67° | 679.55 min | 212 km | 38240 km | |
08-12-07.56 | G | 62.67° | 679.18 min | 218 km | 38216 km | |
08-12-16.35 | G | 62.69° | 678.83 min | 222 km | 38193 km | |
08-12-30.07 | G | 62.70° | 678.49 min | 232 km | 38166 km | |
09-01-21.14 | G | 62.72° | 678.15 min | 246 km | 38136 km | |
09-09-29.17 | G | 62.93° | 677.98 min | 488 km | 37884 km | |
10-12-08.66 | G | 63.13° | 677.98 min | 1131 km | 37242 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Družice typu Molnija-3 má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 4.2 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujících maximálně 700 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný a ochlazovaný cirkulující kapalinou. Tříose stabilizovaná družice je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu C (4/6 GHz, šířka pásma 50 MHz, EIRP 35 dBW) se třemi permaktronovými zesilovači o výkonu po 30 W. Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí systému ORBITA a slouží především pro vnitrostátní distribuci televizního signálu i pro potřeby mezinárodní organizace Intersputnik. Je využívána též jako technický prostředek horké linky mezi Kremlem a Bílým domem. Částečně je využívána i pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-3 26 (1985-091A), další je Molnija-3 28 (1986-031A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-05-15 20:16:42 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |