Název objektu | Intelsat 509 [=International Telecommunications Satellite] |
Intelsat 5A F-9 | |
SSC | 15034 |
Start | 1984-06-09 23:03 UT, Eastern Test Range, Atlas Centaur D-1AR |
Stav objektu | zanikl v atmosféře |
Zánik | 1984-10-24 |
Životnost | 136 dní, tj. 0.37 roku |
Provozovatel | Intelsat |
Výrobce | USA, Ford Aerospace |
Kategorie | stacionární telekomunikační družice |
Hmotnost | 2016 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Stacionární telekomunikační družice. Postavila ji firma Ford Aerospace (USA). Provozovatelem je mezinárodní organizace International Telecommunication Satellite Organization (ITSO, nyní Intelsat, Ltd.), Washington, DC (USA).
Tříose stabilizovaná družice tvaru hranolu s výklopnými panely slunečních baterií, dodávajícími na konci života min. 1.2 kW. Nese 26 převaděčů pracujících v pásmu C (6/4 GHz) a 6 pracujících v pásmu Ku (14/11 GHz), což představuje kapacitu 15 000 dvoucestných telefonních okruhů a 2 televizních kanálů. Jednotlivé frekvence jsou násobně využívány díky použití různých polarizací a prostorovému rozdělení svazků při použití úzce směrovaných parabolických antén. Televizní signál může být na družice vysílán i z malých transportovatelných terminálů. Pro navedení na stacionární dráhu slouží motor Thiokol Star 37XF na TPL.
Plánovaný bod zavěšení je nad Atlantským oceánem. Předpokládaná aktivní životnost je 7 roků.
Předchozí družicí této řady jiného typu je Intelsat 508 (1984-023A), další je Intelsat 510 (1985-025A).
Datum | Událost |
---|---|
1984-06-09 | V důsledku nezdařeného restartu stupně Centaur (druhý zážeh trval jen 3.5 s místo plánovaných 91 s) zůstala družice na nízké oběžné dráze. Po oddělení od stupne v T +500 s byla manévrovacími tryskami poněkud zvýšena její dráha. |
Datum poslední úpravy: 2005-06-26 21:51:57 UT |
|
|
© 2005 - Antonín Vítek |