Název objektu | Molnija-1 56 <=Молния-1 56> |
SSC | 13890 |
Start | 1983-03-16 18:13 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-ML |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-22.69 | G | 63.54° | 720.44 min | 1856 km | 38630 km | |
96-09-12.70 | G | 63.53° | 720.63 min | 1830 km | 38666 km | |
98-04-17.11 | G | 63.26° | 720.49 min | 1034 km | 39454 km | |
98-07-09.65 | G | 63.33° | 720.67 min | 933 km | 39565 km | |
98-09-21.71 | G | 63.31° | 720.29 min | 843 km | 39635 km | |
98-10-28.73 | G | 63.28° | 720.47 min | 808 km | 39680 km | |
98-11-12.24 | G | 63.27° | 720.63 min | 793 km | 39702 km | |
99-02-07.30 | G | 63.23° | 720.26 min | 717 km | 39760 km | |
99-03-07.82 | G | 63.20° | 720.45 min | 690 km | 39796 km | |
99-03-23.83 | G | 63.19° | 720.63 min | 680 km | 39816 km | |
99-06-12.89 | G | 63.14° | 720.26 min | 636 km | 39841 km | |
99-07-11.40 | G | 63.12° | 720.41 min | 623 km | 39861 km | |
99-07-27.41 | G | 63.10° | 720.59 min | 613 km | 39880 km | |
99-08-22.94 | G | 63.07° | 720.75 min | 604 km | 39897 km | |
99-10-05.47 | G | 63.08° | 720.32 min | 587 km | 39893 km | |
99-11-29.99 | G | 62.98° | 720.48 min | 580 km | 39908 km | |
99-12-15.01 | G | 62.97° | 720.64 min | 581 km | 39915 km | |
00-02-18.05 | G | 62.90° | 720.24 min | 585 km | 39891 km | |
00-04-04.57 | G | 62.86° | 720.39 min | 601 km | 39882 km | |
00-04-18.58 | G | 62.85° | 720.54 min | 604 km | 39887 km | |
00-06-01.62 | G | 63.35° | 720.53 min | 462 km | 40028 km | |
00-06-07.62 | G | 62.77° | 720.48 min | 625 km | 39863 km | |
01-01-30.74 | G | 62.57° | 720.64 min | 793 km | 39702 km | |
01-03-22.27 | G | 62.55° | 720.26 min | 846 km | 39631 km | |
01-05-22.29 | G | 62.53° | 720.43 min | 910 km | 39575 km | |
01-06-12.31 | G | 62.49° | 720.61 min | 933 km | 39561 km | |
01-08-14.35 | G | 62.48° | 720.19 min | 1000 km | 39473 km | |
01-10-02.86 | G | 62.47° | 720.37 min | 1058 km | 39425 km | |
01-10-22.88 | G | 62.45° | 720.57 min | 1082 km | 39411 km | |
02-01-07.92 | G | 62.42° | 720.18 min | 1168 km | 39305 km | |
02-02-12.43 | G | 62.43° | 720.33 min | 1206 km | 39274 km | |
02-03-06.44 | G | 62.42° | 720.54 min | 1231 km | 39260 km | |
02-05-28.49 | G | 62.42° | 720.17 min | 1306 km | 39167 km | |
02-07-02.00 | G | 62.44° | 720.33 min | 1335 km | 39146 km | |
02-07-17.01 | G | 62.43° | 720.48 min | 1347 km | 39141 km | |
05-01-08.48 | G | 62.52° | 720.23 min | 969 km | 39507 km | |
05-03-04.00 | G | 62.56° | 720.38 min | 905 km | 39578 km | |
05-03-18.01 | G | 62.57° | 720.53 min | 890 km | 39600 km | |
05-06-04.05 | G | 62.63° | 720.16 min | 796 km | 39676 km | |
05-07-25.57 | G | 62.71° | 720.46 min | 750 km | 39737 km | |
05-08-10.58 | G | 62.71° | 720.61 min | 737 km | 39757 km | |
05-10-09.62 | G | 62.79° | 720.21 min | 682 km | 39793 km | |
05-11-30.14 | G | 62.84° | 720.36 min | 639 km | 39843 km | |
05-12-13.15 | G | 62.86° | 720.51 min | 631 km | 39858 km | |
06-03-04.20 | G | 62.97° | 720.14 min | 585 km | 39886 km | |
06-04-08.20 | G | 63.01° | 720.29 min | 568 km | 39910 km | |
06-04-21.71 | G | 63.03° | 720.44 min | 563 km | 39923 km | |
06-05-06.72 | G | 63.05° | 720.59 min | 559 km | 39934 km | |
06-07-06.26 | G | 63.14° | 720.22 min | 550 km | 39925 km | |
06-08-29.28 | G | 63.22° | 720.37 min | 547 km | 39935 km | |
06-09-10.29 | G | 63.22° | 720.52 min | 547 km | 39943 km | |
06-11-26.34 | G | 63.29° | 720.15 min | 552 km | 39920 km | |
07-01-06.85 | G | 63.33° | 720.30 min | 569 km | 39910 km | |
07-01-19.85 | G | 63.35° | 720.45 min | 574 km | 39913 km | |
07-02-04.87 | G | 63.36° | 720.60 min | 580 km | 39913 km | |
07-03-31.90 | G | 63.41° | 720.23 min | 603 km | 39872 km | |
07-05-29.42 | G | 63.49° | 720.39 min | 647 km | 39837 km | |
07-06-11.43 | G | 63.47° | 720.54 min | 657 km | 39834 km | |
07-08-28.48 | G | 63.50° | 720.16 min | 712 km | 39760 km | |
07-11-10.51 | G | 63.54° | 720.62 min | 789 km | 39706 km | |
07-12-29.04 | G | 63.56° | 720.24 min | 840 km | 39636 km | |
08-03-18.58 | G | 63.60° | 720.59 min | 943 km | 39550 km | |
08-05-18.63 | G | 63.64° | 720.22 min | 1029 km | 39447 km | |
08-07-12.15 | G | 63.64° | 720.37 min | 1102 km | 39380 km | |
08-07-27.56 | G | 63.63° | 720.52 min | 1123 km | 39367 km | |
11-01-01.60 | G | 63.75° | 720.45 min | 2269 km | 38218 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 55 (1982-074A), další je Molnija-1 57 (1983-025A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-04-02 17:23:02 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |