Název objektu | Molnija-1 49 <=Молния-1 49> |
SSC | 12156 |
Start | 1981-01-30 16:27 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-M |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-22.30 | G | 62.91° | 717.20 min | 533 km | 39793 km | |
96-09-19.19 | G | 62.83° | 717.38 min | 556 km | 39779 km | |
96-10-11.11 | G | 62.81° | 717.54 min | 537 km | 39806 km | |
96-11-01.04 | G | 62.74° | 717.71 min | 537 km | 39814 km | |
96-11-21.98 | G | 62.71° | 717.88 min | 543 km | 39817 km | |
97-01-02.86 | G | 62.59° | 718.18 min | 548 km | 39827 km | |
97-02-27.73 | G | 62.48° | 718.36 min | 585 km | 39798 km | |
97-06-05.47 | G | 62.39° | 717.71 min | 612 km | 39739 km | |
97-07-18.32 | G | 62.38° | 717.34 min | 632 km | 39701 km | |
97-12-11.76 | G | 62.16° | 717.57 min | 733 km | 39612 km | |
98-01-01.69 | G | 62.19° | 717.75 min | 744 km | 39609 km | |
98-01-29.61 | G | 62.15° | 717.97 min | 766 km | 39598 km | |
98-02-19.55 | G | 62.13° | 718.12 min | 784 km | 39588 km | |
98-03-26.46 | G | 62.08° | 718.31 min | 808 km | 39573 km | |
98-07-23.17 | G | 62.03° | 717.91 min | 873 km | 39488 km | |
98-09-09.01 | G | 62.04° | 717.51 min | 899 km | 39443 km | |
99-03-07.34 | G | 62.02° | 717.68 min | 935 km | 39415 km | |
99-04-01.27 | G | 62.01° | 717.88 min | 934 km | 39426 km | |
99-04-22.21 | G | 61.99° | 718.03 min | 932 km | 39435 km | |
99-05-18.14 | G | 61.98° | 718.19 min | 929 km | 39446 km | |
99-06-20.06 | G | 61.94° | 718.34 min | 921 km | 39461 km | |
99-10-03.80 | G | 61.98° | 717.97 min | 875 km | 39489 km | |
99-11-14.67 | G | 62.00° | 717.61 min | 848 km | 39498 km | |
00-01-03.98 | G | 62.04° | 717.25 min | 810 km | 39519 km | |
00-04-24.05 | G | 62.03° | 717.44 min | 711 km | 39627 km | |
00-05-14.98 | G | 62.02° | 717.60 min | 691 km | 39655 km | |
00-06-05.91 | G | 62.03° | 717.77 min | 670 km | 39685 km | |
00-06-25.85 | G | 62.01° | 717.94 min | 647 km | 39715 km | |
00-07-16.79 | G | 62.00° | 718.09 min | 625 km | 39745 km | |
00-08-13.72 | G | 61.99° | 718.26 min | 599 km | 39780 km | |
00-12-18.40 | G | 62.07° | 717.83 min | 465 km | 39892 km | |
01-01-25.27 | G | 62.13° | 717.45 min | 424 km | 39914 km | |
01-03-13.09 | G | 62.20° | 717.05 min | 380 km | 39939 km | |
01-06-18.68 | G | 62.27° | 717.23 min | 298 km | 40030 km | |
01-07-09.60 | G | 62.27° | 717.39 min | 286 km | 40050 km | |
01-07-30.53 | G | 62.29° | 717.54 min | 277 km | 40066 km | |
01-10-21.24 | G | 62.30° | 717.17 min | 238 km | 40087 km | |
01-11-13.14 | G | 62.31° | 716.76 min | 229 km | 40075 km | |
01-12-03.04 | G | 62.30° | 716.28 min | 225 km | 40056 km | |
01-12-14.98 | G | 62.29° | 715.74 min | 225 km | 40029 km | |
01-12-24.42 | G | 62.30° | 715.10 min | 213 km | 40009 km | |
02-01-02.35 | G | 62.31° | 714.38 min | 213 km | 39974 km | |
02-01-14.25 | G | 62.34° | 713.11 min | 220 km | 39904 km | |
02-01-21.18 | G | 62.36° | 712.20 min | 218 km | 39861 km | |
02-02-04.01 | G | 62.41° | 710.37 min | 216 km | 39772 km | |
02-02-11.89 | G | 62.42° | 709.59 min | 217 km | 39733 km | |
02-02-16.82 | G | 62.42° | 709.12 min | 217 km | 39709 km | |
02-02-24.20 | G | 62.41° | 708.53 min | 217 km | 39681 km | |
02-03-05.06 | G | 62.41° | 707.79 min | 219 km | 39642 km | |
02-03-11.94 | G | 62.44° | 707.24 min | 215 km | 39619 km | |
02-03-19.79 | G | 62.46° | 706.86 min | 214 km | 39601 km | |
02-04-08.91 | G | 62.48° | 706.05 min | 216 km | 39559 km | |
02-04-22.63 | G | 62.51° | 705.61 min | 217 km | 39536 km | |
02-05-06.84 | G | 62.53° | 705.20 min | 220 km | 39513 km | |
02-05-20.54 | G | 62.54° | 704.77 min | 224 km | 39487 km | |
02-06-03.73 | G | 62.56° | 704.30 min | 228 km | 39459 km | |
02-06-17.42 | G | 62.58° | 703.89 min | 235 km | 39432 km | |
02-07-01.59 | G | 62.60° | 703.38 min | 240 km | 39402 km | |
02-07-22.59 | G | 62.62° | 702.85 min | 249 km | 39367 km | |
02-08-19.40 | G | 62.64° | 702.23 min | 260 km | 39324 km | |
02-09-16.19 | G | 62.68° | 701.81 min | 273 km | 39291 km | |
02-10-22.24 | G | 62.70° | 701.31 min | 291 km | 39248 km | |
02-11-18.99 | G | 62.75° | 700.89 min | 313 km | 39205 km | |
02-12-16.24 | G | 62.78° | 700.53 min | 336 km | 39164 km | |
03-02-03.85 | G | 62.80° | 700.11 min | 377 km | 39103 km | |
03-07-16.23 | G | 63.00° | 700.06 min | 551 km | 38926 km | |
05-01-08.77 | G | 63.20° | 700.06 min | 1400 km | 38077 km | |
07-09-15.82 | G | 63.40° | 700.07 min | 1973 km | 37504 km | |
08-03-21.95 | G | 63.61° | 700.04 min | 1850 km | 37626 km | |
08-08-14.79 | G | 63.81° | 700.07 min | 1750 km | 37727 km | |
08-12-27.46 | G | 64.01° | 700.08 min | 1664 km | 37814 km | |
09-04-27.99 | G | 64.22° | 700.06 min | 1608 km | 37870 km | |
09-09-22.29 | G | 64.43° | 700.04 min | 1571 km | 37905 km | |
10-03-13.88 | G | 64.64° | 700.02 min | 1569 km | 37907 km | |
11-02-08.92 | G | 64.85° | 700.04 min | 1710 km | 37766 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 48 (1980-092A), další je Molnija-1 50 (1981-060A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-03-13 09:01:44 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |