Název objektu | Molnija-1 42 <=Молния-1 42> |
SSC | 11007 |
Start | 1978-08-22 23:47 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-M |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-22.53 | G | 62.06° | 709.01 min | 284 km | 39637 km | |
96-10-31.43 | G | 62.15° | 708.48 min | 233 km | 39662 km | |
96-12-05.84 | G | 62.16° | 708.08 min | 206 km | 39669 km | |
96-12-30.42 | G | 62.14° | 707.22 min | 231 km | 39602 km | |
97-01-23.95 | G | 62.22° | 705.47 min | 181 km | 39565 km | |
97-01-28.36 | G | 62.22° | 704.85 min | 178 km | 39537 km | |
97-02-21.27 | G | 62.24° | 700.13 min | 169 km | 39311 km | |
97-03-20.86 | G | 62.30° | 694.34 min | 157 km | 39035 km | |
97-03-28.08 | G | 62.32° | 693.34 min | 154 km | 38988 km | |
97-03-30.97 | G | 62.32° | 692.93 min | 150 km | 38971 km | |
97-04-02.86 | G | 62.31° | 692.50 min | 155 km | 38945 km | |
97-04-24.94 | G | 62.33° | 690.00 min | 149 km | 38827 km | |
97-04-29.73 | G | 62.30° | 689.63 min | 164 km | 38793 km | |
97-05-29.84 | G | 62.38° | 686.55 min | 141 km | 38662 km | |
97-06-01.22 | G | 62.38° | 686.19 min | 141 km | 38644 km | |
97-06-03.60 | G | 62.37° | 685.81 min | 121 km | 38645 km | |
97-06-05.99 | G | 62.38° | 685.45 min | 145 km | 38602 km | |
97-07-01.58 | G | 62.45° | 678.74 min | 131 km | 38280 km | |
97-07-02.51 | G | 62.37° | 677.99 min | 129 km | 38244 km | |
97-07-04.86 | G | 62.47° | 677.13 min | 142 km | 38188 km | |
97-07-13.77 | G | 62.45° | 673.19 min | 144 km | 37988 km | |
97-07-16.56 | G | 62.47° | 671.64 min | 140 km | 37914 km | |
97-07-17.50 | G | 62.46° | 671.05 min | 146 km | 37878 km | |
97-07-18.43 | G | 62.44° | 670.54 min | 145 km | 37853 km | |
97-07-28.64 | G | 62.50° | 666.07 min | 136 km | 37636 km | |
97-07-30.47 | G | 62.47° | 663.72 min | 142 km | 37512 km | |
97-07-31.40 | G | 62.48° | 663.26 min | 140 km | 37490 km | |
97-08-05.45 | G | 62.47° | 660.04 min | 143 km | 37323 km | |
97-08-11.39 | G | 62.49° | 657.40 min | 145 km | 37188 km | |
97-08-16.41 | G | 62.52° | 655.47 min | 142 km | 37093 km | |
97-08-16.41 | G | 62.49° | 654.59 min | 136 km | 37055 km | |
97-09-18.38 | G | 62.50° | 646.30 min | 156 km | 36611 km | |
97-09-26.45 | G | 62.55° | 645.20 min | 152 km | 36560 km | |
97-09-29.59 | G | 62.56° | 644.79 min | 150 km | 36540 km | |
97-10-03.17 | G | 62.50° | 644.41 min | 154 km | 36517 km | |
97-10-23.27 | G | 62.57° | 642.09 min | 147 km | 36405 km | |
97-12-11.04 | G | 62.63° | 634.08 min | 164 km | 35977 km | |
97-12-26.41 | G | 62.65° | 630.36 min | 160 km | 35789 km | |
97-12-27.29 | G | 62.65° | 630.81 min | 141 km | 35832 km | |
97-12-29.04 | G | 62.65° | 630.14 min | 166 km | 35772 km | |
97-12-31.23 | G | 62.65° | 629.82 min | 166 km | 35756 km | |
98-01-01.97 | G | 62.65° | 629.39 min | 183 km | 35717 km | |
98-01-04.16 | G | 62.66° | 628.96 min | 173 km | 35704 km | |
98-01-05.91 | G | 62.63° | 628.62 min | 179 km | 35681 km | |
98-01-08.09 | G | 62.63° | 628.27 min | 184 km | 35658 km | |
98-01-10.27 | G | 62.66° | 627.93 min | 178 km | 35646 km | |
98-01-12.89 | G | 62.66° | 627.51 min | 181 km | 35622 km | |
98-01-15.94 | G | 62.67° | 627.17 min | 182 km | 35604 km | |
98-01-19.85 | G | 62.68° | 626.77 min | 183 km | 35582 km | |
98-01-22.90 | G | 62.67° | 626.43 min | 184 km | 35563 km | |
98-01-26.81 | G | 62.68° | 625.96 min | 183 km | 35540 km | |
98-02-01.90 | G | 62.69° | 625.59 min | 189 km | 35514 km | |
98-02-08.85 | G | 62.69° | 625.18 min | 190 km | 35492 km | |
98-02-18.83 | G | 62.67° | 624.85 min | 202 km | 35464 km | |
98-03-24.65 | G | 62.78° | 624.10 min | 216 km | 35410 km | |
98-04-16.62 | G | 62.79° | 623.75 min | 232 km | 35376 km | |
98-05-22.56 | G | 62.84° | 623.36 min | 258 km | 35331 km | |
98-07-16.52 | G | 62.86° | 623.04 min | 303 km | 35268 km | |
98-12-28.75 | G | 62.99° | 622.72 min | 470 km | 35086 km | |
00-06-19.13 | G | 63.21° | 622.70 min | 1127 km | 34428 km | |
01-09-24.82 | G | 63.41° | 622.70 min | 1280 km | 34275 km | |
02-03-11.17 | G | 63.61° | 622.69 min | 1226 km | 34328 km | |
02-07-29.71 | G | 63.82° | 622.70 min | 1172 km | 34382 km | |
02-12-16.38 | G | 64.03° | 622.70 min | 1131 km | 34424 km | |
03-04-14.73 | G | 64.23° | 622.70 min | 1118 km | 34437 km | |
03-10-13.35 | G | 64.45° | 622.70 min | 1140 km | 34415 km | |
05-03-03.60 | G | 64.65° | 622.70 min | 1483 km | 34072 km | |
08-01-01.53 | G | 64.60° | 622.70 min | 2112 km | 33442 km | |
10-05-06.74 | G | 64.38° | 622.70 min | 1121 km | 34433 km | |
11-01-07.79 | G | 64.17° | 622.70 min | 938 km | 34616 km | |
11-05-28.76 | G | 63.96° | 622.70 min | 875 km | 34679 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 41 (1978-072A), další je Molnija-1 43 (1979-031A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-07-17 21:00:00 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |