Název objektu | Molnija-1 40 <=Молния-1 40> |
SSC | 10925 |
Start | 1978-06-02 12:11 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-M |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-22.98 | G | 62.02° | 717.40 min | 908 km | 39428 km | |
96-12-05.60 | G | 62.05° | 717.55 min | 983 km | 39360 km | |
97-01-02.51 | G | 62.02° | 717.70 min | 969 km | 39381 km | |
97-01-30.42 | G | 62.03° | 717.86 min | 1010 km | 39349 km | |
97-04-04.24 | G | 61.98° | 718.14 min | 1036 km | 39337 km | |
97-09-25.75 | G | 62.11° | 717.61 min | 1019 km | 39327 km | |
98-04-17.04 | G | 62.20° | 717.83 min | 934 km | 39423 km | |
98-05-21.94 | G | 62.21° | 718.00 min | 913 km | 39453 km | |
98-07-09.81 | G | 62.23° | 718.15 min | 885 km | 39488 km | |
98-11-05.48 | G | 62.41° | 717.78 min | 813 km | 39542 km | |
99-01-07.27 | G | 62.51° | 717.42 min | 770 km | 39567 km | |
99-05-13.81 | G | 62.70° | 717.57 min | 714 km | 39630 km | |
99-06-10.72 | G | 62.73° | 717.73 min | 704 km | 39648 km | |
99-07-06.64 | G | 62.79° | 717.88 min | 699 km | 39661 km | |
99-08-22.51 | G | 62.85° | 718.10 min | 697 km | 39674 km | |
99-12-13.21 | G | 63.06° | 717.93 min | 684 km | 39678 km | |
00-02-15.00 | G | 63.20° | 717.54 min | 697 km | 39645 km | |
00-07-02.50 | G | 63.40° | 717.50 min | 755 km | 39586 km | |
00-08-07.38 | G | 63.42° | 717.70 min | 777 km | 39573 km | |
00-11-06.12 | G | 63.51° | 718.11 min | 838 km | 39533 km | |
01-04-02.71 | G | 63.67° | 717.74 min | 978 km | 39375 km | |
01-06-25.43 | G | 63.75° | 717.38 min | 1077 km | 39258 km | |
01-09-24.10 | G | 63.81° | 717.53 min | 1190 km | 39153 km | |
01-10-28.98 | G | 63.82° | 717.70 min | 1241 km | 39110 km | |
01-11-25.90 | G | 63.82° | 717.85 min | 1284 km | 39075 km | |
01-12-23.81 | G | 63.82° | 718.00 min | 1325 km | 39040 km | |
02-02-04.70 | G | 63.83° | 718.15 min | 1391 km | 38983 km | |
02-07-08.29 | G | 63.90° | 717.78 min | 1634 km | 38720 km | |
02-10-21.93 | G | 63.96° | 717.42 min | 1809 km | 38529 km | |
03-01-06.66 | G | 63.97° | 717.57 min | 1935 km | 38409 km | |
03-02-10.54 | G | 63.96° | 717.72 min | 1994 km | 38358 km | |
03-03-17.44 | G | 63.96° | 717.89 min | 2050 km | 38310 km | |
03-04-19.34 | G | 63.95° | 718.04 min | 2099 km | 38268 km | |
03-06-09.21 | G | 63.94° | 718.19 min | 2171 km | 38204 km | |
03-11-17.78 | G | 63.97° | 717.82 min | 2375 km | 37982 km | |
05-01-09.50 | G | 63.96° | 718.20 min | 2573 km | 37802 km | |
05-04-11.25 | G | 63.97° | 717.84 min | 2534 km | 37824 km | |
05-07-25.90 | G | 64.01° | 717.47 min | 2463 km | 37877 km | |
05-10-26.58 | G | 64.01° | 717.62 min | 2383 km | 37963 km | |
05-12-02.46 | G | 64.00° | 717.77 min | 2345 km | 38009 km | |
06-01-04.36 | G | 63.99° | 717.92 min | 2307 km | 38054 km | |
06-02-08.26 | G | 63.98° | 718.07 min | 2262 km | 38107 km | |
06-04-11.10 | G | 63.98° | 718.22 min | 2183 km | 38193 km | |
06-08-17.76 | G | 63.99° | 717.86 min | 2010 km | 38349 km | |
06-11-04.50 | G | 64.07° | 717.50 min | 1892 km | 38450 km | |
07-03-20.52 | G | 64.08° | 717.65 min | 1691 km | 38657 km | |
07-04-20.42 | G | 64.07° | 717.80 min | 1647 km | 38708 km | |
07-05-20.83 | G | 64.06° | 717.95 min | 1605 km | 38758 km | |
07-06-23.74 | G | 64.06° | 718.10 min | 1561 km | 38809 km | |
07-12-14.27 | G | 64.10° | 717.74 min | 1350 km | 39003 km | |
08-03-18.94 | G | 64.14° | 717.36 min | 1254 km | 39080 km | |
08-05-28.68 | G | 64.12° | 717.51 min | 1195 km | 39147 km | |
08-06-27.58 | G | 64.10° | 717.66 min | 1177 km | 39172 km | |
08-07-24.50 | G | 64.08° | 717.81 min | 1160 km | 39196 km | |
08-08-22.41 | G | 64.06° | 717.96 min | 1141 km | 39223 km | |
08-09-26.32 | G | 64.03° | 718.11 min | 1117 km | 39254 km | |
09-02-25.91 | G | 63.97° | 717.75 min | 1058 km | 39296 km | |
09-05-14.64 | G | 63.89° | 717.39 min | 1055 km | 39281 km | |
09-08-22.28 | G | 63.81° | 717.54 min | 1049 km | 39294 km | |
09-09-21.18 | G | 63.77° | 717.69 min | 1054 km | 39297 km | |
09-10-17.10 | G | 63.73° | 717.84 min | 1062 km | 39296 km | |
09-11-15.02 | G | 63.68° | 717.99 min | 1073 km | 39292 km | |
09-12-23.91 | G | 63.62° | 718.14 min | 1087 km | 39286 km | |
10-05-11.54 | G | 63.47° | 717.78 min | 1162 km | 39193 km | |
10-07-19.80 | G | 63.40° | 717.42 min | 1202 km | 39135 km | |
10-11-09.90 | G | 63.25° | 717.57 min | 1294 km | 39050 km | |
10-12-08.80 | G | 63.21° | 717.72 min | 1319 km | 39033 km | |
11-01-02.72 | G | 63.17° | 717.87 min | 1340 km | 39019 km | |
11-02-01.64 | G | 63.13° | 718.02 min | 1368 km | 38998 km | |
11-03-13.53 | G | 63.08° | 718.17 min | 1405 km | 38969 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 39 (1978-024A), další je Molnija-1 41 (1978-072A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-05-08 10:53:41 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |