Název objektu | Molnija-2 10 <=Молния-2 10> |
SSC | 7376 |
Start | 1974-07-23 01:23 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-M |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | ? |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1800 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-23.02 | G | 63.57° | 717.17 min | 1392 km | 38932 km | |
96-10-10.83 | G | 63.57° | 717.38 min | 1474 km | 38861 km | |
96-11-07.73 | G | 63.58° | 717.57 min | 1518 km | 38827 km | |
96-12-05.64 | G | 63.55° | 717.79 min | 1562 km | 38793 km | |
97-01-02.56 | G | 63.57° | 717.99 min | 1605 km | 38761 km | |
97-01-23.50 | G | 63.50° | 718.14 min | 1630 km | 38742 km | |
97-02-27.42 | G | 63.52° | 718.34 min | 1672 km | 38710 km | |
97-07-27.07 | G | 63.66° | 717.98 min | 1885 km | 38479 km | |
97-09-25.87 | G | 63.68° | 717.54 min | 1926 km | 38417 km | |
98-04-17.13 | G | 63.73° | 717.74 min | 2055 km | 38298 km | |
98-05-15.04 | G | 63.74° | 717.94 min | 2064 km | 38299 km | |
98-06-11.97 | G | 63.73° | 718.13 min | 2073 km | 38299 km | |
98-07-09.90 | G | 63.73° | 718.29 min | 2075 km | 38305 km | |
98-08-19.80 | G | 63.72° | 718.44 min | 2075 km | 38312 km | |
98-12-06.55 | G | 63.97° | 718.09 min | 2050 km | 38320 km | |
99-01-26.40 | G | 63.86° | 717.73 min | 2038 km | 38315 km | |
99-03-23.21 | G | 63.91° | 717.36 min | 2010 km | 38324 km | |
99-08-20.64 | G | 64.01° | 717.58 min | 1913 km | 38431 km | |
99-09-12.57 | G | 64.02° | 717.74 min | 1899 km | 38454 km | |
99-10-03.50 | G | 64.03° | 717.89 min | 1887 km | 38474 km | |
99-10-25.44 | G | 64.02° | 718.05 min | 1870 km | 38498 km | |
99-11-22.37 | G | 64.03° | 718.23 min | 1845 km | 38532 km | |
99-12-24.29 | G | 64.05° | 718.38 min | 1819 km | 38565 km | |
00-05-14.95 | G | 64.22° | 717.92 min | 1701 km | 38661 km | |
00-07-01.80 | G | 64.28° | 717.56 min | 1660 km | 38684 km | |
00-09-03.57 | G | 64.36° | 717.20 min | 1618 km | 38708 km | |
00-12-03.21 | G | 64.43° | 717.37 min | 1556 km | 38779 km | |
00-12-30.12 | G | 64.44° | 717.55 min | 1542 km | 38801 km | |
01-01-20.05 | G | 64.45° | 717.71 min | 1532 km | 38819 km | |
01-02-10.98 | G | 64.45° | 717.88 min | 1523 km | 38836 km | |
01-03-03.92 | G | 64.46° | 718.03 min | 1514 km | 38854 km | |
01-03-31.85 | G | 64.46° | 718.22 min | 1501 km | 38875 km | |
01-05-06.76 | G | 64.46° | 718.39 min | 1487 km | 38897 km | |
01-09-03.48 | G | 64.54° | 718.00 min | 1462 km | 38904 km | |
01-10-21.34 | G | 64.58° | 717.61 min | 1450 km | 38897 km | |
01-12-16.14 | G | 64.62° | 717.24 min | 1449 km | 38879 km | |
02-04-07.70 | G | 64.60° | 717.41 min | 1466 km | 38871 km | |
02-04-27.63 | G | 64.59° | 717.56 min | 1473 km | 38871 km | |
02-05-18.56 | G | 64.58° | 717.72 min | 1480 km | 38871 km | |
02-06-09.49 | G | 64.55° | 717.89 min | 1491 km | 38869 km | |
02-06-30.43 | G | 64.54° | 718.05 min | 1500 km | 38868 km | |
02-07-29.36 | G | 64.51° | 718.24 min | 1510 km | 38867 km | |
02-08-31.28 | G | 64.47° | 718.39 min | 1523 km | 38862 km | |
02-12-29.00 | G | 64.43° | 718.02 min | 1597 km | 38769 km | |
03-02-14.86 | G | 64.43° | 717.65 min | 1629 km | 38719 km | |
03-04-13.65 | G | 64.41° | 717.27 min | 1678 km | 38651 km | |
03-08-08.70 | G | 64.27° | 717.44 min | 1783 km | 38554 km | |
03-08-31.62 | G | 64.21° | 717.59 min | 1807 km | 38539 km | |
03-09-21.06 | G | 64.25° | 717.74 min | 1830 km | 38523 km | |
03-10-12.99 | G | 64.22° | 717.90 min | 1854 km | 38507 km | |
03-11-01.93 | G | 64.19° | 718.05 min | 1876 km | 38492 km | |
03-11-30.86 | G | 64.16° | 718.23 min | 1908 km | 38469 km | |
04-01-04.78 | G | 64.11° | 718.40 min | 1947 km | 38439 km | |
04-05-16.47 | G | 64.04° | 718.01 min | 2092 km | 38275 km | |
05-01-08.62 | G | 63.95° | 717.54 min | 2315 km | 38028 km | |
05-02-05.53 | G | 63.94° | 717.73 min | 2338 km | 38014 km | |
05-03-04.45 | G | 63.91° | 717.91 min | 2358 km | 38003 km | |
05-03-26.39 | G | 63.89° | 718.06 min | 2372 km | 37996 km | |
05-04-23.31 | G | 63.87° | 718.23 min | 2387 km | 37989 km | |
05-05-25.24 | G | 63.85° | 718.38 min | 2404 km | 37980 km | |
05-10-21.89 | G | 63.85° | 718.02 min | 2442 km | 37924 km | |
05-12-12.73 | G | 63.87° | 717.66 min | 2442 km | 37907 km | |
06-02-15.01 | G | 63.90° | 717.30 min | 2424 km | 37907 km | |
06-06-03.10 | G | 63.88° | 717.45 min | 2371 km | 37968 km | |
06-06-28.01 | G | 63.87° | 717.60 min | 2354 km | 37992 km | |
06-07-20.93 | G | 63.87° | 717.75 min | 2337 km | 38016 km | |
06-08-12.37 | G | 63.85° | 717.90 min | 2319 km | 38041 km | |
06-09-03.80 | G | 63.84° | 718.05 min | 2299 km | 38068 km | |
06-10-03.72 | G | 63.83° | 718.23 min | 2273 km | 38104 km | |
06-11-01.66 | G | 63.82° | 718.38 min | 2244 km | 38140 km | |
07-03-26.32 | G | 63.85° | 718.02 min | 2052 km | 38315 km | |
07-05-12.18 | G | 63.87° | 717.66 min | 1983 km | 38366 km | |
07-07-04.99 | G | 63.90° | 717.30 min | 1895 km | 38436 km | |
07-11-09.50 | G | 63.87° | 717.49 min | 1683 km | 38657 km | |
07-11-30.43 | G | 63.85° | 717.64 min | 1646 km | 38702 km | |
07-12-21.36 | G | 63.83° | 717.79 min | 1608 km | 38748 km | |
08-01-11.30 | G | 63.82° | 717.94 min | 1568 km | 38795 km | |
08-02-02.24 | G | 63.79° | 718.09 min | 1528 km | 38842 km | |
08-03-19.13 | G | 63.75° | 718.35 min | 1447 km | 38936 km | |
08-07-24.83 | G | 63.70° | 717.99 min | 1219 km | 39146 km | |
08-09-04.70 | G | 63.74° | 717.63 min | 1151 km | 39196 km | |
08-10-20.53 | G | 63.75° | 717.26 min | 1073 km | 39256 km | |
09-02-16.07 | G | 63.65° | 717.41 min | 883 km | 39453 km | |
09-03-08.00 | G | 63.62° | 717.56 min | 856 km | 39488 km | |
09-03-26.93 | G | 63.59° | 717.71 min | 828 km | 39523 km | |
09-04-14.87 | G | 63.56° | 717.86 min | 797 km | 39561 km | |
09-05-04.82 | G | 63.52° | 718.02 min | 770 km | 39596 km | |
09-05-27.76 | G | 63.48° | 718.18 min | 742 km | 39633 km | |
09-06-20.70 | G | 63.45° | 718.33 min | 714 km | 39668 km | |
09-10-11.43 | G | 63.39° | 717.97 min | 579 km | 39785 km | |
09-11-14.33 | G | 63.37° | 717.61 min | 541 km | 39805 km | |
09-12-22.19 | G | 63.34° | 717.25 min | 505 km | 39823 km | |
10-04-17.72 | G | 63.14° | 717.33 min | 403 km | 39929 km | |
10-05-05.65 | G | 63.12° | 717.48 min | 394 km | 39946 km | |
10-05-24.59 | G | 63.08° | 717.63 min | 383 km | 39965 km | |
10-06-10.54 | G | 63.02° | 717.78 min | 374 km | 39980 km | |
10-06-29.48 | G | 62.99° | 717.93 min | 363 km | 39999 km | |
10-07-19.42 | G | 62.95° | 718.08 min | 351 km | 40019 km | |
10-08-10.37 | G | 62.89° | 718.23 min | 336 km | 40041 km | |
10-09-11.29 | G | 62.80° | 718.38 min | 321 km | 40063 km | |
10-11-12.14 | G | 62.69° | 718.02 min | 302 km | 40064 km | |
10-12-09.06 | G | 62.64° | 717.66 min | 296 km | 40053 km | |
11-01-11.94 | G | 62.58° | 717.30 min | 289 km | 40042 km | |
11-03-31.13 | G | 62.37° | 717.13 min | 289 km | 40033 km | |
11-05-29.39 | G | 62.24° | 717.28 min | 301 km | 40028 km | |
11-06-19.32 | G | 62.17° | 717.43 min | 304 km | 40034 km | |
11-07-04.26 | G | 62.13° | 717.58 min | 307 km | 40038 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) prikladnoj mechaniki <=Конструкторское бюро (КБ) прикладной механики> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-2 (typové označení 11F637) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-2 9 (1974-026A), další je Molnija-2 11 (1974-102A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-07-17 20:58:40 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |