1970-093A - Ops 5960

Název objektuOps 5960 [=Operations]
DSP-1 [=Defense Support Program]
DSP S/C 1 [=Defense Support Program Spacecraft]
IMEWS-1 [=Integrated Missile Early Warning System]
SSC 4630
Start1970-11-06 10:35:57 UT, Eastern Test Range, Titan 3C
Stav objektu na geocentrické dráze
Očekávaná životnost na dráze?
ProvozovatelUSA, USAF
Výrobce USA, Aerojet
USA, TRW
Kategoriedružice včasné výstrahy
Hmotnost900 kg

Parametry dráhy

Epocha Typ i P hP hA Pozn.
71-04-24.98 G 7.61° 1198.05 min 26045 km 35930 km  
71-11-20.62 G 7.39° 1198.04 min 25983 km 35993 km  
74-04-21.24 G 7.23° 1198.04 min 25735 km 36241 km  
76-11-30.39 G 8.08° 1198.04 min 25579 km 36396 km  
77-06-23.85 G 8.49° 1198.03 min 25607 km 36368 km  
77-11-10.61 G 8.71° 1198.03 min 25582 km 36393 km  
78-03-05.40 G 8.92° 1198.03 min 25622 km 36353 km  
78-07-29.81 G 9.17° 1198.04 min 25578 km 36398 km  
79-03-19.73 G 9.60° 1198.03 min 25649 km 36326 km  
79-07-10.86 G 9.81° 1198.03 min 25672 km 36303 km  
80-02-12.98 G 10.21° 1198.03 min 25682 km 36293 km  
80-06-10.93 G 10.44° 1198.03 min 25707 km 36268 km  
80-10-06.23 G 10.65° 1198.04 min 25719 km 36256 km  
81-01-24.03 G 10.86° 1198.03 min 25724 km 36252 km  
81-05-18.00 G 11.07° 1198.04 min 25747 km 36228 km  
81-09-18.95 G 11.29° 1198.03 min 25768 km 36207 km  
82-05-14.04 G 11.72° 1198.03 min 25792 km 36183 km  
83-01-11.12 G 12.14° 1198.03 min 25818 km 36158 km  
83-05-01.76 G 12.37° 1198.03 min 25840 km 36135 km  
83-10-09.31 G 12.58° 1198.03 min 25862 km 36113 km  
84-06-25.70 G 12.99° 1198.03 min 25894 km 36081 km  
84-10-21.83 G 13.20° 1198.03 min 25900 km 36075 km  
85-02-16.13 G 13.41° 1198.02 min 25893 km 36082 km  
85-07-10.05 G 13.62° 1198.03 min 25920 km 36055 km  
86-05-19.68 G 14.03° 1198.03 min 25935 km 36040 km  
87-03-05.19 G 14.44° 1198.03 min 25931 km 36044 km  
87-09-02.55 G 14.64° 1198.03 min 25945 km 36030 km  
88-07-18.01 G 15.05° 1198.03 min 25930 km 36046 km  
89-07-29.87 G 15.47° 1198.04 min 25910 km 36066 km  
90-02-25.35 G 15.69° 1198.03 min 25885 km 36090 km  
90-11-03.60 G 15.90° 1198.04 min 25881 km 36095 km  
91-09-02.42 G 16.11° 1197.89 min 25866 km 36103 km  
92-09-27.38 G 16.32° 1197.85 min 25846 km 36121 km  
95-01-06.33 G 16.37° 1197.83 min 25831 km 36136 km  
96-03-23.84 G 16.16° 1197.84 min 25824 km 36143 km  
97-05-28.70 G 15.82° 1197.83 min 25820 km 36147 km  
97-12-30.13 G 15.59° 1197.83 min 25832 km 36135 km  
98-06-27.79 G 15.37° 1197.83 min 25813 km 36153 km  
98-12-07.81 G 15.16° 1197.84 min 25815 km 36152 km  
99-04-30.70 G 14.95° 1197.83 min 25796 km 36171 km  
99-09-24.09 G 14.73° 1197.83 min 25788 km 36179 km  
00-01-23.53 G 14.52° 1197.83 min 25779 km 36188 km  
00-05-21.46 G 14.31° 1197.83 min 25751 km 36216 km  
00-11-02.98 G 14.01° 1197.83 min 25733 km 36233 km  
01-02-28.26 G 13.79° 1197.83 min 25718 km 36249 km  
01-06-14.72 G 13.58° 1197.83 min 25693 km 36273 km  
01-09-30.84 G 13.36° 1197.83 min 25675 km 36291 km  
02-01-19.46 G 13.13° 1197.83 min 25664 km 36303 km  
02-04-27.61 G 12.92° 1197.83 min 25641 km 36326 km  
02-08-04.58 G 12.71° 1197.82 min 25620 km 36346 km  
02-11-15.72 G 12.49° 1197.84 min 25618 km 36349 km  
03-02-16.87 G 12.28° 1197.83 min 25613 km 36354 km  
03-05-22.69 G 12.07° 1197.83 min 25597 km 36370 km  
03-08-23.01 G 11.86° 1197.83 min 25586 km 36381 km  
03-11-24.16 G 11.65° 1197.83 min 25596 km 36371 km  
04-03-27.92 G 11.37° 1197.83 min 25603 km 36364 km  
04-12-31.55 G 10.75° 1197.83 min 25628 km 36338 km  
05-04-13.68 G 10.52° 1197.83 min 25646 km 36320 km  
05-07-24.15 G 10.31° 1197.83 min 25654 km 36312 km  
05-10-25.30 G 10.11° 1197.83 min 25686 km 36281 km  
06-02-02.11 G 9.90° 1197.83 min 25721 km 36245 km  
06-05-17.08 G 9.69° 1197.82 min 25748 km 36219 km  
06-09-03.04 G 9.48° 1197.83 min 25774 km 36192 km  
06-12-20.99 G 9.27° 1197.83 min 25822 km 36145 km  
07-04-09.78 G 9.07° 1197.83 min 25863 km 36103 km  
07-08-09.22 G 8.86° 1197.83 min 25892 km 36075 km  
07-12-12.81 G 8.65° 1197.83 min 25943 km 36023 km  
08-04-28.88 G 8.44° 1197.83 min 25995 km 35972 km  
08-09-15.61 G 8.23° 1197.83 min 26015 km 35951 km  
09-02-16.48 G 8.02° 1197.83 min 26066 km 35901 km  
09-08-02.66 G 7.82° 1197.83 min 26083 km 35883 km  
10-02-05.81 G 7.62° 1197.83 min 26114 km 35852 km  
10-10-10.01 G 7.41° 1197.83 min 26110 km 35857 km  

Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.

Popis objektu

Stacionární vojenská družice včasné výstrahy. Postavila ji firma TRW Inc. (Thompson-Ramo-Woolridge) (nyní Northrop Grumman Space Technology), Redondo Beach, CA (USA); hlavním subdodavatelem elektroniky je firma Aerojet Electronic Systems Div., Aerojet Corp. (nyní Aerojet Electrosystems Co.), Azusa, CA (USA). Provozovatelem je USAF, 21st Space Wing, Peterson AFB, CO (USA).

Rotací 6 ot/min stabilizovaná družice programu AFP-647 [=Air Force Program] typu DSP [=Defense Support Program] Phase I (vojenské typové označení LS-3A) má tvar válce o průměru 2.45 m a výšce 1.9 m, z něhož vyčnívá tubus dalekohledu s infračervenou kamerou s 2048 polovodičovými detektory na bázi PbS pro detekci startů raket pod úrovní zemského horizontu (BTH [=Below-the-Horizon]). Vlastní dalekohled má délku 3.66 m a svírá s osou rotace úhel 7.5°, což umožňuje periodickou přehlídku větší oblasti. Celkové délka družice na oběžné dráze obnáší 6.2 m. Elektrickou energii (400 W) dodávají sluneční baterie, rozmístěné jednak na válcovém povrchu tělesa družice, jednak na 4 výklopných panelech. Pro změny orientace a korekce dráhy je vybavena malými motorky. Kromě toho nese 1 detektor záření gama RI alias Radec I [=Radiation Detection Capability], umožňující detekci nukleárních výbuchů.

Plánovaný bod zavěšení je nad 65° v.d. Předpokládaná aktivní životnost je 1.25 roku.

První družice této řady. Další družicí je DSP-2 alias Ops 3811 (1971-039A).

Průběh letu

Datum Událost
1970-11-06 10:35:57 UT: Vzlet.
Družice zůstala pro závadu na stupni Transtage nosné rakety na přechodové dráze a postupně byla převedena na vyšší dráhu vlastním korekčním motorem. Byla využita k prověrkám palubních systémů.
1974-březen Po vyčerpání pohonných látek pro korekční a stabilizační motory byly přístroje družice vypojeny.

Literatura

  1. Americké družice včasné výstrahy / P. Knap. - Letectví a kosmonautika 74 [10] 940-941; [11] 978-981; [12] 1075; [13] 1136-1139 (1998).
  2. Defense Support program / J. Pike. - FAS, 1997.     (http://www.fas.org/spp/military/program/warning/dsp.htm).
  3. DSP History Index. - Los Angeles, CA : Los Angeles AFB, 1999.     (http://www.laafb.af.mil/SMC/MT/DSP/HISTORY/index.htm).
  4. Major Military Satellite Systems - Space Almanac 1998. - Air Force Association, 1998.     (http://www.afa.org/magazine/space/milsat_systems.html).
  5. US Early Warning Satellites / S. Hastings.     (http://users.ox.ac.uk/~daveh/Space/Military/mil_ewsat.html).
  6. Defense Support Program. - Redondo Beach, CA : TRW, 1998.     (http://www.trw.com/seg/sats/DSP.html).
  7. Aerojet Home Page.     (http://www.aerojet.com).
  8. Top Cover : Origins and Evolution of the Defense Support Program - Part 1 / D. Day. - Spaceflight 38 [1] 22-26 (1996).
  9. Top Cover : Origins and Evolution of the Defense Support Program - Part 2 / D. Day. - Spaceflight 38 [2] 59-63 (1996).
  10. Top Cover : Origins and Evolution of the Defense Support Program - Part 3 / D. Day. - Spaceflight 38 [3] 95-99 (1996).

------
Datum poslední úpravy: 2011-01-01 21:25:36 UT Platná stránka HTML 4.01! Popis kódu UTF-8 © 2011 - Antonín Vítek