1966-051A - Ops 1960

Název objektuOps 1960 [=Operations]
RTS-1 F-1 [=Research Test Series]
Midas Improved 1 [=Missile Defense Alarm System]
Improved Midas 1
Midas RTS-1 F-1
Agena 1351
FTV-1351 [=Flight Test Vehicle]
AFP-461 F-1 [=Air Force Program]
SSC 2200
Start1966-06-09 20:10 UT ?, Western Test Range, Atlas Agena D 2L [SLV-3]
Stav objektuzanikl v atmosféře
Zánik1966-12-03.64
Životnost176.80 dne, tj. 0.48 roku
ProvozovatelUSA, ARPA
VýrobceUSA, Lockheed
Kategoriedružice včasné výstrahy
Hmotnost700 kg

Parametry dráhy

Epocha Typ i P hP hA Pozn.
66-06-14.2 G 90.05° 124.89 min 174 km 3616 km  

Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.

Popis objektu

Družice včasné výstrahy. Postavila ji firma Lockheed Missiles and Space Div. (nyní Lockheed Martin Missiles and Space), Sunnyvale, CA (USA). Provozovatelem je Advanced Research Projects Agency (ARPA), Washington, DC (USA).

Tříose stabilizovaná družice válcového tvaru s kuželovitou přídí o maximálním průměru 1.5 m a délce přibližně 9 m pevně spojená s posledním stupněm nosné rakety (Agena D, výr. č. 1351) je vybavena párem slunečních baterií, připojených z boku k motorové sekci stupně a dobíjejích akumulátorové baterie. V přední části nese infračervený dalekohled, vybavený 442 detektory PbS (citlivé v oblasti spektra 2.7 µm, prostorové rozlišení 30") pro detekci infračerveného záření z trysek raketových motorů balistických raket a proudových motorů letadel. Dalekohled Bouwersova typu s aperturou o průměru 203 mm (zorný úhel detektoru 24.97°) vyrobený firmou Aerojet Electronic Systems Div., Aerojet Corp. (nyní Aerojet Electrosystems Co.), Azusa, CA (USA) je umístěn na rotující plošině (6 otáček za minutu). Stabilizaci družice zajištuje systém plynových trysek posledního stupně. Pro zjišťování orientace slouží dvě hvězdná čidla.

Předpokládaná aktivní životnost je 6 měsíců.

Předchozí družicí této řady jiného typu je Midas 9 (1963-030A), další je Midas RTS-1 F-2 (1966-077A).

Průběh letu

Datum Událost
1966-06-09 Družice se v důsledku závady na 2. stupni nosné rakety nedostala na plánovanou dráhu. Družice navíc rotovala a rychle vyčerpala zásoby plynu pro stabilizační systém a proto nebylo možno vyzkoušet užitečné zatížení.

Literatura

  1. Missile Defense Alarm : The Genesis of Space-based Infrared Early Warning / C. Hall. - Quest 7 [1] 5-17 (1999).
  2. Midas / M. Wade. - Encyclopedia Astronautica. - 2003-08-09. - [Cit. 2005-02-11].     (http://www.astronautix.com/craft/midas.htm).
  3. W-17 Infrared Early Warning Sensor. - Cambridge, MA : NASM. - 1999-08-18. - [Cit. 2005-02-11].     (http://www.nasm.si.edu/research/dsh/artifacts/MS-w-17.htm).
  4. W-37 Infrared Early Warning Sensor. - Cambridge, MA : NASM. - 1999-08-18. - [Cit. 2005-02-11].     (http://www.nasm.si.edu/research/dsh/artifacts/MS-w-37.htm).
  5. The MIDAS Project: Part 1, Strategic and Technical Origins and Political Evolution, 1955-1963 / N. W. Watkins. - JBIS 50, [No. 6], 215-224 (1997).

------
Datum poslední úpravy: 2010-12-04 13:26:14 UT Platná stránka HTML 4.01! Popis kódu UTF-8 © 2010 - Antonín Vítek